كافي بود هواداران پر شور تراكتور سازي خبري مبني بر حذف احتمالي دو تيم تراكتور سازي و صباي قم را از جام باشگاه هاي آسيا ببينند و بشنوند تا سرتا پا مضطرب و نگران شوند. شنيده ها حاكي از اين است كه سوالات بسياري در ذهن پرشورها نقش بسته و همگي متحد شده اند تا مقصر را پيدا كنند واعتراض خود را اعلام نمايند.

آنها كه سه سال مداوم در ليگ برتر و حتي قبل ازصعود تراكتور به ليگ برتر همواره در كنار تيمشان از هيچ چيزي كم نگذاشته اند بعداز نايب قهرماني تراكتور در سال قبل اطمينان داشتند كه به قول خودشان آسيا تراكتوري شده است. اما بي خبر از اينكه احتمال دارد سهميه تيمهاي ايراني در ليگ قهرمانان با صلاحديد كنفدراسيون فوتبال آسيا_ به دليل اينكه امتياز باشگاه هاي ايراني به حد نصاب نرسيده است از چهار تيم به دو تيم كاهش پيدا كند_ خود را براي بازيهاي آسيايي آماده كرده بودند.نه تنها هواداران بلكه تمام مردم شهر تمام تلاش خود را مي كردند تا ميزبانان خوبي براي تيم هاي غير ايراني باشند.
حال خبر اين احتمال آنها را شوكه كرده و البته عصباني..عصباني از اين كه چرا اين اتفاق محتمل تر از هر زماني شده و مقصر اصلي كيست؟
عده اي از هواداران مسئولان باشگاه را مقصرمي دانند كه چرا در گام اول خواسته هاي نماينده هاي اي اف سي را زودتر از هميشه انجام ندادند و در گام دوم با مسئولين ورزش و به خصوص فوتبال استان تعامل بيشتري براي بهبود شرايط انجام ندادند و يا از فدراسيون فوتبال ايران مسائل را پيگيري نكردند و بيشتر فكر خود را به گرفتن بليط فروشي معطوف نموده اند.
اما عده اي ديگر بر اين نظر متفق هستند كه دستان پشت پرده اي وجود دارد كه نمي خواهند تراكتورسازي در آسيا مطرح شود و هميشه كساني هستند كه چشم ديدن خوشحالي و شادي هواداران تراكتورسازي را ندارند و هميشه مي خواهند اين هواداران در انزوا به سر ببرند.
عده معدودي از هوادارن هم معتقدند كه بايد تا حضور دوباره نمايندگان اي اف سي مسولان تمام تلاش خود را براي رفع نواقص انجام دهند .اين عده اميدوارند كه تراكتورسازي در جام باشگاه هاي آسيا به ميدان خواهدرفت.
حتي تا اين لحظه ورزشگاه يادگار امام(ره) كه مسابقات تراكتور سازي تبريز در آن انجام مي شود به صورت مطلوب كامل نشده . 30%صندلي ها هنوز نصب نشده و شرايط نور ورزشگاه مطلوب نيست . راه هاي منتهي به استاديوم ناقص است و ايرادات زيادي كه وجود دارد در مدت زماني كه ليگ در تعطيلي به سر مي برد بر طرف نشده.اينها همه نمره منفي در پي خواهد داشت و چه ارگاني بايداين نواقص را بر طرف كند خدا مي داند.
اگر كمي انصاف داشته باشيم مي بنيم كه همه فكر و ذهن خانواده بزرگ فوتبال كشورمان در پي خريد هاي ميلياردي و دليل برهان آوردن براي اين ولخرجي ها به كار گرفته شده.
مبرهن است كه اين پولها فقط به جيب بازيكنان و مديران و مربيان مي رود و دليلي هم ندارد آنها نگران اين احتمالات و اتفاقات باشند و تنها كساني كه در اين ميان عذاب مي كشند هواداران تيم ها هستند كه حتي در طي اين سال ها هيچ وقت و در هيچ موردي ديده نشده كه مورد عنايت و لطف مسئولان قرار بگيرند.
به قول معروف هر چي سنگه پيش پاي لنگه.
پول هاي كلان براي مديران و مربيان و بازيكنان وحرص و جوش خوردن براي صدها هزار هوادار بي توقع.
حال اينكه چه كسي مقصر است و چرا بايد دست رويدست گذاشت تا تمام آرزوهاي عده زيادي از جوانان اين مرز و بوم كه تفريحي جز حمايتاز تيم محبوبشان ندارند بر باد رود به يك طرف. سوال مهم اين است كه آيا مسئولان فوتبال كشور به فكر عواقب اين سرخوردگي و شكسته شدن دل هزاران جوان هستند؟
اميدواريم اين اتفاق تلخ نيفتد و شاهد حضور پرشورها در ميادين آسيايي باشيم..همانا كه وجود اين جوانان عزيز در ميادين ورزشي باعث انتقال شادي به اقشار مختلف جامعه خواهد شد و هميشه جامعه اي بشاش و سر حال جدا از مشكلات ديگر داشته باشيم.     نويسنده: علي رباطي