هفته سوم ليگ برتر فوتبال دوشنبه شب با انجام دو مسابقه آغاز مي‌شود و در يكي از اين ديدارها پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميهمان گهر زاگرس است.


   هفته سوم ليگ برتر فوتبال دوشنبه شب با انجام دو ديدار در تهران و قم آغاز مي‌شود.


*گهر زاگرس- پرسپوليس؛ نبرد پروين و ژوزه!


گهر يكي از سه تيم بدون امتياز ليگ اين هفته روي كاغذ ميزبان سرخپوشان كهكشاني است آن هم در حالي كه بايد در ورزشگاه آزادي به مصاف حريف پرستاره و پرطرفدار پرسپوليس برود.


گهر كه با كمترين امكانات و بودجه به ليگ برتر صعود كرده حتي ورزشگاهي استاندارد براي ميزباني در ليگ برتر در استان لرستان و شهر دورود ندارد و مجبور است در تهران و كرج ميزبان حريفانش باشد.


گهر از نظر فني نيز مقايسه با پرسپوليس نيست. پرسپوليسي كه البته هفته گذشته در ورزشگاه خالي آزادي برابر جوانان فجر شكست خورد تا علي پروين تندترين انتقادها را عليه مانوئل ژوزه پرتغالي مطرح كند. بعد از آن مصاحبه رويانيان از سرمربي خارجي تيمش حمايت كرد و پست مدير راهبري باشگاه را از پروين گرفت تا او فقط رئيس كميته فني باشگاه باشد. پروين زماني مي‌گفت مديرفني يعني كشك اما هيچ‌كس نظر او را درباره رياست كميته فني نمي‌داند!


همانطور كه گهر روي كاغذ ميزبان است روي همان كاغذ هم بازنده به نظر مي‌رسد و خوش‌بين‌ترين طرفدار گهر شانسي براي برد تيمش مقابل پرسپوليس كهكشاني قايل نيست مگر آنكه تارتار بتواند يك شگفتي بزرگ را در ورزشگاه آزادي رقم بزند.


اگر چه پرسپوليس از يك بازي خانگي ديگر به دليل اتفاقات رخ داده با داماش در فصل گذشته محروم است اما از آنجايي كه فردا گهر ميزبان و پرسپوليس ميهمان است هواداران پرسپوليس مي‌توانند در ورزشگاه آزاي حاضر شوند. مشخص نيست اگر پرسپوليس در حضور تماشاگرانش خوب بازي نكند با چه واكنشي از سوي آنها مواجه خواهد شد اما بعيد است ژوزه نتواند تيم جوان و بي‌تجربه گهر را شكست دهد و اگر اين اتفاق بيفتد آن موقع بايد منتظر حمله تند و آتشين علي پروين عليه رويانيان و ژوزه باشيم، به ويژه اينكه پسر پروين هم در تيم گهر حضور دارد.


* صباي قم - ملوان انزلي؛ يك بازي فني و تماشاگرپسند؟


صباي قم صدرنشين ليگ بهترين خط حمله ليگ را در اين دو هفته در اختيار دارد. يحيي گل‌محمدي كه حالا از سوي هواداران صبا ملقب به مورينيو شده تيم خوب و يكدستي را آماده كرده هرچند ويسي مدعي است كه اين تيم را او جمع كرده است. با اين حال شاگردان فرهاد پورغلامي شرايط سختي را در قم دارند. ملوان هم نسبت به سال‌هاي گذشته پرمهره‌ است و بازيكنان بزرگي مثل پژمان نوري، حسين بادامكي و مازيار زارع را در اختيار دارد. شايد اين بازي از نظر فني ديدني‌تر از مسابقه پرسپوليس و گهر باشد.


گفتني است، برنامه كامل هفته سوم ليگ برتر به شرح زير است:


*دوشنبه 9/5/91- ساعت22


صباي قم - ملوان- ورزشگاه يادگار امام قم


ساعت 22:30


گهر درود - پرسپوليس ورزشگاه آزادي تهران


*سه شنبه 10/5/91- ساعت22


داماش - پيكان- ورزشگاه شهيد عضدي رشت


فجرسپاسي - نفت آبادان- ورزشگاه شهيد دستغيب شيراز


نفت تهران - آلومينيوم هرمزگان- ورزشگاه دستگردي


فولاد خوزستان - سايپا- ورزشگاه تختي اهواز


تراكتورسازي - مس كرمان-  ورزشگاه يادگار امام تبريز


سپاهان - راه آهن- ورزشگاه فولادشهر اصفهان


ساعت 22:30


استقلال - ذوب آهن - ورزشگاه آزادي