بؤلوم :
چهارشنبه 25 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

     ليگ برتر بعد از وقفه‌اي يازده روزه از روز جمعه از سر گرفته مي‌شود. اين در حالي است كه همه چيز تحت تاثير زلزله آذربايجان شرقي قرار دارد. بنابراين اين هفته علاقمندان براي ديدن بازي‌ها به ورزشگاه بروند چرا كه در اين صورت هم فوتبال مي‌بينند و هم در كار خير مشاركت مي‌كنند.


رقابت‌هاي هفته پنجم در سه روز جمعه، شنبه و يكشنبه برگزار مي‌شود. نگاهي به 4بازي روز جمعه مي‌اندازيم.


* فولاد خوزستان - مس كرمان؛ برخورد مس و فولاد


مس از 4 بازي گذشته فقط يك امتياز آن هم از استقلال گرفته و در رده پانزدهم جدول قرار دارد رتبه‌اي كه به هيچ عنوان براي تيم پرامكاناتي مثل مس قابل توجيه نيست. فولاد خوزستان هم اگرچه 5 امتياز دارد اما در رده يازدهم است و براي رسيدن به رتبه‌هاي بالاتر تلاش مي‌كند. به دليل همين شرايط دو تيم براي برد به ميدان مي‌آيند. قاسمپور خطر بركناري را كاملا احساس مي‌كند و به دنبال سه امتياز اين ديدار است. حسين فركي سرمربي فولاد هم قطعا از اين بازي خانگي پيروزي مي‌خواهد. او دوست ندارد كه گفته شود موفقيت فصل گذشته‌اش با نفت تهران اتفاقي بوده است.


* صباي قم - فجرسپاسي؛ گل محمدي برمي‌گردد؟


صباي قم و فجرسپاسي هر دو 9 امتيازي هستند و صبا با تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار دارد و فجر چهارم است. يحيي گل محمدي روز گذشته از سرمربيگري صبا استعفا كرد اما مديرعامل باشگاه امروز گفت كه اين مربي از برخي بازيكنان دلخور است ولي امروز به تمرينات برمي‌گردد. با اين شرايط بايد ديد آيا سرمربي صبا حاضر مي‌شود بار ديگر به اين تيم برگردد يا خير. در سوي مقابل شاگردان ياوري بسيار با انگيزه و با نشاط فوتبال بازي مي‌كنند و به دنبال باقي ماندن در جمع بالانشين‌ها هستند.


* آلومينيوم هرمزگان - راه آهن؛  ديدار دو مربي متفاوت


آلومينيوم هرمزگان از 4 بازي گذشته سه مساوي گرفته و اين آمار براي تيمي كه اكبر ميثاقيان آن را هدايت مي‌كند تعجب آور نيست. در اين بازي خانگي آلومينيوم شايد براي جلب رضايت تماشاگرانش بيشتر از حريف حمله كند. در آن سوي ميدان تيم علي دايي قرار دارد مربي‌اي كه در روزهاي گذشته پيشتاز كمك به زلزله زده‌هاي آذربايجان شرقي بود. نبرد دايي و ميثاقيان مي‌تواند در نوع خود جالب باشد؛ دو مربي با دو تفكر كاملا متفاوت.


* نفت تهران - پيكان؛ نفت سوزي پيكان؟


نفت تهران با منصور ابراهيم‌زاده همان تيمي است كه همه انتظار داشتند؛ يك تيم خوش ساخت كه فوتبالي منظم و تاكتيكي ارائه مي‌كند. حريف نفت تيمي است كه در اين فصل، هم خوب گل مي‌زند و هم خوب گل مي‌خورد.





نفت تهران روز گذشته در ديداري دوستانه 2 بر صفر استقلال را شكست داد تا بازيكنان جوان اين تيم بيشتر خودشان را باور كنند و به قول ابراهيم‌زاده آبديده شوند. پيكان هم در تعطيلات ليگ برابر استقلال اهواز و تيم اميدهايش دو بازي انجام داد كه مقابل حريف دسته اولي شكست خورد و اميدهايش را گلباران كرد. ويسي مي‌خواهد با پيكان موفقيت‌هاي صبا را تكرار كند و ابراهيم‌زاده هم به دنبال تولد يك تيم مثل ذوب آهن نايب قهرمان سابق آسيا در تهران است. بايد ديد در پايان بازي پيكان نفت سوز مي‌شود يا ابراهيم‌زاده به خوبي پيكان سواري مي‌كند؟


*** برنامه كامل هفته پنجم ليگ برتر به شرح زير است:


*جمعه 27 مرداد ساعت 22


فولاد خوزستان  –  مس كرمان ورزشگاه تختي اهواز


صباي قم  – فجرسپاسي ورزشگاه يادگار امام قم


آلومينيوم هرمزگان  –  راه آهن  ورزشگاه خليج فارس بندرعباس


نفت تهران  –  پيكان ورزشگاه دستگردي تهران


سپاهان  –  سايپا  ورزشگاه فولادشهر اصفهان


*يكشنبه 29 مرداد ساعت 19:10


داماش  –  پرسپوليس ورزشگاه شهيد عضدي رشت


گهر دورود  –  ذوب آهن ورزشگاه انقلاب كرج


يكشنبه 29 مرداد ساعت 19:40


تراكتورسازي  –  نفت آبادان ورزشگاه يادگار امام تبريز


يكشنبه 29 مرداد ساعت 21:30


استقلال  –   ملوان   ورزشگاه آزادي تهران