هفته پنجم ليگ برتر( جام خليج فارس)
ورزشگاه: يادگار امام تبريز
ساعت شروع مسابقه: 19:40
تماشاگر:  چهل هزار نفر
داوران:
عليرضا فغاني- رضا سخندان- مصطفي فراهاني
تركيب تراكتورسازي:
محسن فروزان- احسان حاج صفي- سيد محسن حسيني- مرتضي اسدي- ميلاد فخرالديني- مهدي كياني- مهدي كريميان- فلاويو لوپز(68 ژائو ويلا)- محمد ابراهيمي- فرزاد حاتمي- مسعود ابراهيم زاده(67 قاسم دهنوي)

سرمربي: آنتونيو خوزه اوليويه‌را

تركيب نفت آبادان:

ماركو- ابوذر رحيمي- مصطفي قنبري- نبي الله باقري ها- حامد سرلك-سعيد حلافي(46 روح الله عرب)- سجاد مشكل پور-رسول نويدكيا- رضا خالقي فر- ديگو(60 رامين نژاد)- جفرسون مندز
سرمربي: خوزه البرتو كاستا

كارت زرد: ابوذر رحيمي- ماركو

شرح بازي

نيمه اول: اين ديدار در حالي شروع شد كه ورزشگاه يادگار امام يكپارچه سياه پوش بود و جو خاصي به ورزشگاه داده بود. در همان شروع بازي و در اولين حركت خود با پاس خالقي فر ستاره ي اين تيم و ضربه ي تماشايي مشكل پور نفتي ها گل اول را به ثمر رساندند كه نويد ديدار زيبايي را مي داد. 1 دقيقه بعد ابراهيمي روي پاس حاج صفي مي توانست نتيجه را به تساوي بكشاند كه ضريه ي او با بي دقتي به بيرون رفت. در دقيقه ي 11 اما ابراهيمي جبران كرد و روي يك حركت زيبا خيلي زود نتيجه را به سود تراكتور سازي برگرداند. بعد از اين گل كمي بازي افت كرد و موقعيت ها فقط از روي شوت به دست مي امد. در اين نيمه تراكتورسازان با حمايت تماشاگران پر شورشان تيم برتر ميدان بودند و محمد ابراهيمي بهترين بازيكن اين نيمه بود.

نيمه دوم: در نيمه دوم اين تيم نفت بود كه بازي را تهاجمي شروع كرد و توپ و ميدان را در اختيار داشت. در اين نيمه نفتي ها غالبا بازي را به جناحين مي بردند و به وسيله ي سانتر براي خود ايجاد موقعيت مي كردند. در دقيقه 67 با سانتر رضا خالقي فر اين روح الله عرب بود كه با يك ضربه سر بازي را به تساوي كشاند. نفتي ها تا دقيقه 80 هم اختيار بازي را در اختيار داشتند كه پس از اين دقيقه عقب نشيني كردند و تراكتور سازي حملات سنگيني روي دروازه نفت ترتيب داد. در دقيقه 85 بود كه دهنوي توپ را به تير دروازه كوبيد. در ثانيه هاي پاياني نبي الله باقري ها توپي كه خط دروازه را طي مي كرد به اشتباه وارد دروازه خودي كرد تا تبريزي ها به 3 امتياز شيرين اين ديدار دست پيدا كنند.

شرح گل ها:

ثانيه 30: حركت خالقي فر از سمت چپ و موقعيت گل براي مشكل پور و ضربه ي تماشاي وي در ثانيه 30 نفت را به گل رساند

دقيقه 11: پاس پشت پاي محمد ابراهيمي را لوپز با يك حركت زيبا و شوتي زميني به گل تبديل كرد.

دقيقه 25: پاس حاتمي به ابراهيمي و حركت در عرض اين بازيكن كه با شوت پاي چپ وي همراه شد دومين گل را براي تراكتور حاصل داشت.

دقيقه 63: ارسال رضا خالقي فر با ضربه سر روح الله عرب همراه شد تا اين بازيكن كه در نيمه ي دوم به بازي امده بود نتيجه را به تساوي بكشاند.

دقيقه 90+3: ضربه ي فرزاد حاتمي در حالي كه خط دروازه را طي مي كرد با اشتباه نبي الله باقري ها تبديل به گل شد و باعث شكست نفت ابادان شد.

دقايق كليدي:

دقيقه 2: ابراهيمي پاس عالي حاج صفي را از سمت چپ با بي دقتي به بيرون زد.

دقيقه 15: شوت فوق العاده حاتمي از فاصله  40 متري, ميليمتري از بالاي دروازه به بيرون رفت. 

دقيقه 32: شوت سنگين سجاد مشكل پور يكبار ديگر دروازه تراكتور را تهديد كرد كه با واكنش مناسب فروزان مواجه شد.

دقيقه 55: پاس عمقي به محمد ابراهيمي او را با دروازه بان تك به تك كرد كه وي با برخورد با دروازه بان سرنگون شد اما داور اعتقادي بر خطاي پنالتي نداشت.

دقيقه 57: ضربه ي آزاد فلاويو لوپز چسبيده به محوطه جريمه به صورت ميليمتري از بالاي دروازه عبور كرد.

دقيقه 85: ضربه ي بغل پاي دهنوي در حالي كه دروازه ي خالي پيش رويش بود با برخورد به تير دروازه روي خط فرود امد كه همه ي تماشاگران به نشانه ي گل از جا برخاستند كه داور به درستي دستور به ادامه ي بازي داد.

بهترين بازيكن: در تيم نفت رضا خالقي فر با دو پاس گل نمايش در خور توجهي داشت و در تيم تراكتور سازي اين اميد ابراهيمي بود كه با دوندگي هاي بي امان خود علاوه بر گلزني شيرازه ي دفاعي تيم نفت را بارها به هم ريخت.

 

اتفاق ويژه: چهل هزار هوادار تراكتور سازي در يك اقدام خودجوش ورزشگاه را سياه پوش كرده بودند كه حركتي به ياد ماندني بود.