بؤلوم :
سه شنبه 31 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

مسعود مرادي كه ناظر داوري اين ديدار بود به همراه رضا مستقيم محمدي داور جوان تبريزي در جايگاه خبرنگاران حضور يافت تا بازي دو تيم را به نظاره بنشيند.
بازيكنان تيم فوتبال صنعت نفت آبادان هنگام ورود به زمين بنري به همراه خود داشتند كه رو يآن نوشته بود: "ايران سوگوار آذربايجان". آنها با اين اقدام خود همدردي شان با مردم زلزله زده و داغدار استان آذربايجان شرقي و بويژه شهرستانهاي هريس، اهر و ورزقان را اعلام كردند.
قبل از آغاز بازي، بازيكنان دو تيم در محلي كه در آن عكسهايي از زلزله شهرستانهاي اهر، ورزقان و هريس قرار داده شده بود، شاخه گل اهداء كردند.
همچنين قبل از نواخته شدن سوت آغاز مسابقه توسط عليرضا فغاني داور اين ديدار، حاضران در ورزشگاه به همراه اعضاي دو تيم فاتحه اي را نثار روح از دست رفتگان زلزله قرائت كردند.
تيم فوتبال تراكتورسازي در اين ديدار خانگي برخلاف هميشه از پيراهن هاي قرمز رنگ خود استفاده نكرده بود و به جهت همدردي با زلزله زدگان، با پيراهن مشكي رنگ در زمين حاضر شده بود.
زردپوشان صنعت نفت نيز روباني مشكي به بازو داشتند.سكوهاي ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز متفاوت تر از هميشه بود. اين بار اغلب هواداران تراكتورسازي به تبعيت از اقدام باشگاه، همگي با پيراهن مشكي ديدار تيم محبوب خود را به تماشا نشستند تا ورزشگاه به رنگ سياه درآيد.
در بين دو نيمه و به مناسبت درگذشت تعدادي از هموطنانمان در زلزله شهرستانهاي هريس، اهر و ورزقان برنامه ويژه عزاداري در ورزشگاه اجرا شد كه مورد استقبال خوب تماشاگران نيز قرار گرفت.
در دقيقه 55 محمد ابراهيمي تعادل خود را در داخل محوطه جريمه صنعت نفت از دست داد تا سكونشينان به هواي اعلام پنالتي توسط داور، از جا بلند شوند اما عليرضا فغاني اعتقادي به خطاي دروازه بان صنعت نفت به روي مهاجم تراكتورسازي نداشت تا جريان بازي ادامه پيدا كند. نكته جالب در اين صحنه عدم اعتراض هواداران تراكتورسازي به تصميم داور بود كه حتي كوچكترين واكنش بدي نسبت به تصميم فغاني انجام ندادند. اميدواريم كميته انضباطي خويشتنداري و رفتار خوب و مثالزدني هواداران تيم تراكتورسازي در دقيقه 55 بازي با صنعت نفت را در نظر داشته باشد.
محمد ابراهيمي و احسان حاج صفي دو بازيكن ملي پوش تيم تراكتورسازي در ديدار با صنعت نفت با مدل مويي مشابه در زمين حضور يافته بودند. جالب اينكه اين دو بازيكن چند روز قبل به همراه تيم ملي از اردوي كشور مجارستان بازگشته اند.
گل سوم تيم تراكتورسازي در دقيقه 3+90 كه توسط نبي اله باقري ها مدافع صنعت نفت آبادان و بازيكن سابق شهرداري تبريز به ثبت رسيد، اين گل توسط گوينده ورزشگاه به اشتباه به نام فرزاد حاتمي مهاجم تراكتورسازي اعلام شد.
اين در حالي بود كه ضربه مهاجم تراكتورسازي حتي در چارچوب دروازه نيز قرار نداشت و باقري ها به اشتباه توپ را وارد دروازه تيم خودي كرد.اين بازي با برتري سه بر دو تيم تراكتورسازي به پايان رسيد.