بؤلوم :
سه شنبه 28 شهریور 1391     یازار : اميرحسين شعاري
  اولين سري از پيكارهاي مرحله گروهي فصل جديد اين رقابت‌ها فردا شب (چهارشنبه) با انجام 8 بازي به پايان مي‌رسد كه در اين ميان چلسي، حريف قدرتمند انگليسي 116 روز پس از پيروزي بر بايرن‌ آلمان در ورزشگاه آليانس‌آره‌نا مونيخ و رسيدن به مقام نخست، با پذيرايي از حريف خود (يوونتوس ) آماده دفاع از افتخاري كه كسب كرد، خواهد شد.

اين اتفاق در حالي است كه بايرن‌مونيخ، فيناليست فصل قبل نيز رقابت بر سر عنوان از دست رفته را در فصلي تازه شروع خواهد كرد.


* گروه E:


در اين گروه  شاختار دونتسك اوكراين در ورزشگاه «دونباس» ميزبان نوردس‌جلادند دانمارك خواهد شد. اما چلسي، همان گونه كه گفته شد، در استمفوردبريج، ورزشگاه خانگي‌اش به استقبال از يوونتوس معروف به «بانوي پير»، حريف پر قدرت و صاحب سبك ايتاليايي خواهد شتافت.


دو تيم در گذشته 3 مرتبه با يكديگر روبه رو شده‌اند كه دو بازي از آن در چارچوب ليگ قهرمانان بوده و در اين بين چلسي يك برد كسب كرده و يك بازي نيز به تساوي منجر شده است.


يكبار نير دو تيم در سال 2002 در ديداري دوستانه و در قالب جام موراتي در تورين به مصاف هم رفتند كه در وقت قانوني به تساوي رسيدند اما در ضربات پنالتي يووه برنده شده است.


* گروه F


در اين گروه بايرن، فيناليست فصل گذشته اين بازي‌ها در خانه پذيراي والنسيا اسپانيا است.


اف.ث‌بات بلاروس هم راهي ورزشگاه متروپل خواهد شد تا با ليل، تيم سوم فصل گذشته ليگ فرانسه و قهرمان دو فصل قبل لوشامپيونه ديدار كند.


*گروهG :


بارسلونا اسپانيا پس از آنكه فصل گذشته در اين جام به افتخاري نرسيد، اولين قدم را بر رسيدن به افتخاري تازه برمي دارد. اين اتفاق در ورزشگاه نيوكمپ روي مي‌دهد كه آبي و اناري پوشان ميزبان تيم سختكوشي به اسم اسپارتاك مسكو از روسيه هستند. ضمن آنكه بر خلاف سال‌هاي اخير «پپ گوارديولا» مربي نامي خود را در خدمت ندارند و با كمك «تيتو ويلانووا» دنبال افتخار‌هاي جديدي مي‌گردند.


ديگر جدال اين گروه به مصاف سلتيك اسكاتلند با بنفيكا پرتغال اختصاص دارد.


* گروه H:


در اين گروه منچستريونايتد در ورزشگاه خانگي خود «اولدترافورد» از گالاتاسراي تركيه پذيرايي مي‌كند.


تيم انگليسي كه امسال ستارگاني همچون روبين فان پرسي هلندي و شينجي كاگاوا ژاپني را جذب كرده، از همين بازي نخست در جست‌وجوي كسب امتياز و رسيدن به مراحل حذفي و در نهايت بازي فينال در خردادماه سال آينده است.


جدال ديگر اين گروه رويارويي اسپورتينگ براگا پرتغال با كلوژ روماني است.