مرحله 1/4 نهايي ليگ قهرمانان اسيا
ورزشگاه ، فولادشهر ، تماشاگر 10000 نفر
گلها ؛
داور ؛ ليوكوك مان (هنگ گنگ )
كمكها ؛ چونگ مينگ ، چوچون كيت
ناظر بازي ؛ مازن رمضان (لبنان )
اخطار ؛ موتاز الموسي (13)الاهلي ، محرم نويد كيا (40) سپاهان 
اخراج ؛
سپاهان
رضا محمدي ، حسن اشجاري ، فرشيد طالبي ، علي احمدي ، مهدي جعفر پور ، محرم نويد كيا (محمد غلامي 86)، اميد ابراهيمي (احمد جمشيديان 60)، اروين بولكو ، عادل كلاه كج ، محمدرضا خلعتبري ،
(سوكاي 78)جالوويچ
سرمربي ، زلاتكو كرانچار


الاهلي
عبدالله ، كميل عمد ، وليد ، كميل الموسي ، منصور الهربي ، پالمينو،موتاز الموسي ، الجاسم ، ديگو مورالس(محسن عيسي 90) ،
(عيسي المهياني 97)عبدارحيم جزاوي (يحي محمد 80)، احمد الحسين
سرمربي ؛ ياروليم (چك ) 
شرح بازي
طلايي پوشان ايران براي اعاده حيثيت فوتبال ملي  و باشگاهي در شرايطي رودروي الاهلي عربستان در فولادشهر قرار گرفتند كه هواداران اصفهاني به طور خود جوش تيم اول شهرشان را تنها نگذاشتند . در انسو عربستانيها براي پايان كشيدن خط بطلان بر تمام ناكامي ها با حضور سه نماينده خود در اين مرحله بطور مضاعف در تكاپو هستندتا بالاخره يكي از سه نماينده خود بتواند كاپ قهرماني قاره كهن را بدست اورند.
نيمه اول 
شروع مسابقه با چند پاس كوتاه از سوي تيم فوتبال الهلي توام شد كه در همان دقايق ابتدايي مي توان به سانتر ارسالي مدافع كناري الاهلي اشاره كرد كه با ضربه سر خطرناك پالمينو به شكل خطرناكي به بيرون رفت تا سپاهان ايران حساب كار بدستش بيفتد كه در ليگ قهرمانان حق هيچگونه اشتباه كاري را ندارند . بهر حال بعد از خلق اين موقعيت خطرناك توسط شاگردان ياروليم چك تبار طلايي پوشان با حفظ توپ و حركات رو به جلو نبض و مالكيت مسابقه را در دست گرفتند . شاگردان كرانچار با بازيسازي محرم نويد كيا و حركات جالوويچ و خلعتبري عرصه را بر ياران الاهلي تگ و تنگ تر كردند تا جايي كه اگر كمي شانس با زردپوشان يار بود شوت سهمگين محمدرضا خلعتبري بجاي نشستن بر روي تير دروازه به داخل دروازه مي نشست .سپاهان ايران بعد از اين موقعيت "شگرف "كه تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد دست از حملات خود نكشيدند و دوباره از جناح راست با ديدي باز و ارسال پاسهاي صحيح توانستند جالوويچ را صاحب موقعيت كنند كه در يكي از اين يورش ها اگر فداكاري دروازه بان الاهلي نبود چه بسا شوت جالوويچ در قعر دروازه جاي مي گرفت كه اين مهم به وقوع نپيوست . 
الاهلي ها كه به گماردن بازيكنان اصلي خود در ابتداي بازي مي باليدند وقتي ديدند سپاهان همان شير خفته فوتبال ايران بي محابا به سمت دروازه انها حمله مي برد با بسته بازي كردن در منطقه دفاعي خود وتصاحب توپ در استفاده از ضد حملات انتحاري قصد ضربه زدن به تيم سپاهان را داشتند كه در اين كار موفق نشدند تا نيمه مربيان تعيين كننده سرنوشت ايم مسابقه حساس و پرهيجان شود . 
نيمه دوم 
عطش الاهلي ها در شروع نيمه دوم براي باز كردن دروازه سپاهان سبب شد تا انان روزنه هاي نفوذ به دروازه محمدي را از جناح چپ پيدا كنند و حملات گاز انبري خود را از انجا تدارك ببينند ، اما 
دفاع چند لايه زرد پوشان اجازه هرگونه كاريي را به عربستانيها ندادند . كرانچار در اقدامي غير منتظره اميد ابراهيمي را از بازي بيرون كشيد و احمد جمشيديان كه حالت تهاجمي بيشتري دارد را به بازي فرا خواند . اما طلايي پوشان نتوانستد با ضرب اهنگي كه براي فتح دروازه الاهلي در پيش گرفته بودند بعنوان فاتح لقب بگيرند . بهر حال سرنوشت صعود از اين مرحله در دستان عبدالله فيصل ورزشگاه اختصاصي الاهلي عربستان در جده اتفاق خواهد افتاد . 

دقايق كليدي
7-سانتر ارسالي مدافع راست الاهلي با ضربه سر پالمينو به شكل خطرناكي به بيرون رفت 
13 -پيشروي محمدرضا خلعتبري و شوت وي در پشت محوطه جريمه الاهلي به تير افقي دروازه عبدالله ابراهيم برخورد كرد 
16- وقتي جالوويچ از كمد خط افسايد گيري مدافعان الاهلي فرار كرد با شوتي سركش دروازه بان الاهلي را به واكنش وا داشت كه دفع عبدالله به كرنر رفت . 
53-شوت عادل كلاه كج از فاصله 20 متري غلطان علطان به بيرون از چارچوب دروازه رفت 
57-وقتي الجاسم با فراري سريع شوت سهمگين اش را به سمت دروازه محمدي شوت كرد با برخورد به دست دروازه بان سپاهان راهي كرنر شد .
70- ارسال مواج مهدي جعفر پور با ضربه سر احمد جمشيديان به كرنر رفت 
77-فرار خلعتبري وشوت از زاويه بسته اين بازيكن به هدر رفت 
78-الجاسم در بين مدافعان سپاهان وقتي مبادرت به توپگيري كرد با بي دقتي انرا به بيرون از دروازه سپاهان كوباند

بهترين بازي
محمدرضا خلعتبري در نقش مهاجم كاذب و خلق موقعيتهاي متعدد براي خود وديگر بازيكنان سپاهان بهترين و موثرترين بازيكن ميدان انتخاب شد 

اتفاق ويژه
اميد ابراهيمي وقتي تابلو تعويض را ديد كه شماره پيراهنش بر روي ان حك شده و بايد جايش را به احمد جمشيديان بدهد با غرولند كردن مضاعف كادر فني و هواداران را بابت اين تعويض آگاه و هوشيار كرد.
يكي از تماشاگران سپاهان در دقيقه ۶۳ بازي با پرتاب ترقه درون زمين، بازي را به حاشيه كشاند. مسئولان بازي در ابتدا فكر كردند كه اشياي پرت شده از سوي تماشاگران سنگ است اما بعد از آنكه عادل كلاه‌كج يكي از سنگ‌ها(!) را به بيرون از زمين پرتاب كرد، آن سنگ با صداي بلندي منفجر شد و باعث شد كمك داور بازي با ترس به سمت ميانه زمين فرار كند!


Twitter

0