آنچه در بازي امشب گذشت باوركردني نبود. بارسلونا بايد با اختلاف فراواني پيروز مي‌شد و برد آساني به دست مي‌آورد. اما آنها نه‌تنها بردي بسيار ديرهنگام به دست آوردند، حتي خطر شكست را هم به‌شدت حس كردند. تونيو، دروازه‌بان گرانادا نمايشي فراتر از حيرت‌انگيز داشت و تا دقيقه 87 بارسا را ناكام گذاشت اما او هم برابر ضربه استثنايي چابي نمي‌توانست كاري بكند.

چابي به داد بارسا رسيد و در نهايت اين تيم توانست پنجمين برد خود را در اين فصل لاليگا به دست بياورد تا به امتياز 15 برسد.

\

بارسا بازي را در حالي آغاز كرد كه انتظار بردي آسان برايشان مي‌رفت. اما آنها رواني هميشگي را نداشتند و پاس‌هايشان به گرانادا مي‌رسيد كه در ضدحملات خطرناك بود، به‌ويژه با نمايش درخشان فلورو فلورس، بازيكني كه از اودينزه (كه گرانادا تيم دوم آنها محسوب مي‌شود) به اين تيم پيوسته بود. فلورس يك بار روي اشتباه خاوير ماسچرانو و الكساندر سونگ (زوج خط دفاعي بارسا) توپ را گرفت اما نتوانست آن را به گل تبديل كند.

بارسا به‌تدريج بر بازي مسلط شد اما هرگاه كه از دست مدافعان حريف رهايي مي‌يافت تونيو در درون دروازه گرانادا سدي فوق‌العاده مستحكم بود. او يك بار ضربه سر بورخا گومس، مدافع خودي را هم گرفت كه داشت وارد دروازه مي‌شد اما با واكنش ديدني او به بيرون رفت. در اواخر نيمه اول جدال لفظي طولاني ليونل مسي و داويد ويا (كه با هنرنمايي كارگردان اسپانيايي به تصوير كشيده شد) نشان مي‌داد بارسا اوضاع خوبي ندارد.

با بيرون رفتن تياگو و آمدن چابي ارناندس بارسا روند بهتري گرفت اما تونيو همچنان به نمايش قهرمانانه‌اش ادامه مي‌داد و حتي يك بار هم موقعيتي تك به تك را از ليونل مسي گرفت. كمي بعد سسك فابرگاس موقعيتي طلايي يافت اما ضربه او با واكنش ديدني تونيو به بيرون رفت.

سپس نوبت به چابي رسيد كه از فاصله‌اي نزديك توپ را به گل تبديل كند اما تونيو با دوندگي فوق‌العاده‌اي خود را به توپ رساند و آن را هم گرفت!

گرانادا در اواخر بازي دست به ضدحمله بسيار خطرناكي زد كه مي‌توانست به گل تبديل شود اما ويكتور والدس موقعيت تك به تك را از آنها گرفت. گرانادا دوباره به حمله پرداخت اما بازيكنان اين تيم در برگشت جا ماندند و بارسا حمله‌اي خوب ترتيب داد. توپ در نهايت به چابي رسيد و او از پشت محوطه جريمه ضربه‌اي با دقت و قدرت فوق‌العاده بالا زد كه توپ با برخورد به تير عمودي دروازه در دقيقه 87 از خط گذشت. تونيو هم ديگر كاري نمي‌توانست انجام دهد. او البته باز هم به نمايش عالي خود ادامه داد و يك موقعيت تك به تك را از پدرو گرفت.

بارسا در دقيقه 92 گل دوم را هم زد. مسي توپ را براي الكسيس فرستاد و در حالي كه اگر توپ به او مي‌رسيد گل حتمي بود، گومس از راه رسيد و توپ را وارد دروازه خودي كرد!