بؤلوم :
یکشنبه 2 مهر 1391     یازار : اميرحسين شعاري

هفته پنجم ديدارهاي ليگ برتر انگليس با برگزاري ديدار حساس تيم‌هاي ليورپول و منچستريونايتد ادامه يافت كه طي آن شاگردان فرگوسن 2 بر يك ميزبان خود را شكست دادند.

اين 2 تيم در حالي با يكديگر روبه‌رو شدند كه هواداران ليورپول پيش از اين بازي ياد 96 جان باخته فاجعه هيلزبرو را گرامي‌ داشتند.

در نيمه نخست بيشتر زمان ديدار در اختيار بازيكنان ليورپول قرار داشت و يونايتدها نتوانستند خود را به دروازه ميزبان نزديك كنند. مهم‌ترين رخداد نيمه نخست اخراج جونجو شلوي از ليورپول در دقيقه 39 بود. او با تكل خشني كه روي پاي جاني اونز زد، با كارت قرمز داور روبه‌رو و مجبور به ترك زمين شد. شلوي در هنگام خروج از زمين با الكس فرگوسن، سرمربي منچستريونايتد نيز درگيري لفظي پيدا كرد.

با آغاز نيمه دوم ليورپولي‌ها تهاجمي ظاهر شدند و در دقيقه 46 روي ارسالي كه از سمت چپ دروازه يونايتد انجام شد، استيون جرارد كاپيتان قرمز‌هاي آنفيلد با يك ضربه چكشي و زيبا توانست دروازه يونايتد را باز كند تا هواداران ليورپول به پيروزي در اين ديدار اميدوار شوند. 5 دقيقه بعد رافائل، مدافع برزيلي يونايتد با شوتي كات‌دار بازي را به تساوي كشاند.

در ادامه 2 تيم بازي متعادلي را به نمايش گذاشتند تا اينكه روي نفوذ آنتونيو والنسيا و خطاي مدافعان ليورپول روي اين بازيكن، يونايتد صاحب ضربه پنالتي مشكوك شد و رابين فان پرسي آن را در دقيقه 81 وارد دروازه ليورپول كرد تا تيمش را در زمين حريف پيش بيندازد.

اين ديدار با نتيجه 2 بر يك به پايان رسيد تا يونايتدها چهارمين پيروزي فصل خود را بدست بياورند. منچستريونايتد با اين برد 12 امتيازي شد و به رده دوم جدول رده بندي صعود كرد. ليورپول نيز همچنان با 2 امتياز در رتبه هجدهم جدول قرار گرفته است.

ساير ديدارهاي اين هفته تا ساعتي ديگر برگزار مي‌شوند كه برنامه آنها به شرح زير است:

منچسترسيتي - آرسنال

تاتنهام - كويينز پارك رنجرز

ديدار تيم‌هاي نيوكاسل و نورويچ نيز در حال برگزاري است.