بؤلوم :
یکشنبه 15 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

توني به كسي رحم نمي كند

مديرعامل تراكتورسازي تبريز گفت: هواداران تيم ما با علي دايي مشكلي ندارند چون او افتخار فوتبال ايران است.

 

محمد حسين جعفري در خصوص وضعيت تراكتورسازي اظهار داشت: شرايط تيم با هفته هاي گذشته تفاوتي نكرده است. بچه ها مقابل مس اين قدر تلاش كردند تا با پيروزي كمي از فشارها را از سر خود برداشتند. تيم هم تمرينات خوبي انجام داده و انشالله براي برد مقابل راه آهن به ميدان مي رويم.

 

وي با اشاره به برد دقايق آخر تراكتور مقابل مس افزود: فوتبال 90 دقيقه است و گل زدن و خوردن در وقت هاي اضافه هم حساب مي شود. شيريني فوتبال هم به خاطر همين مسائل است. انصافا در 10 دقيقه آخر بازي بسيار زيبا و هجومي فوتبال كرديم و به گل هم رسيديم. متاسفانه بعد از گل زدن و بر اثر هيجاني كه تماشاگران به تيم وارد كردند، بچه ها احساس كردند كه 3 امتياز را گرفتند به اين خاطر نظم تيمي را حفظ نكردند و گل مساوي را خوردند.

 

مديرعامل تراكتور تصريح كرد: بعد از خوردن گل مساوي كه كمي هم شانسي بود، تيم ما سراپا حمله شد و خوشبختانه دقيقه آخر پنالتي گرفتيم و برديم. البته برخي كارشناسان كه مي گويند پنالتي ما درست نبوده به نظر آنها احترام مي گذاريم. به هر حال پنالتي يا درست بود يا نبود ما 3 امتياز را گرفتيم. اگر پنالتي ما درست نبود، خطايي كه منجر به گل مس شد هم خطا نبود.

 

جعفري گفت: تيمي بستيم كه قوي بازي كند و نتيجه بگيرد. هنوز تراكتور به مد نظر ما نرسيده ولي اين كه راضي نباشيم اين طور نيست. بالاخره مربي ما عوض شده و نسبت به فوتبال ايران آشنايي ندارد. تا تفكراتش جا بيفتد زمان مي برد.

 

وي درخصوص بازي نكردن نصرتي تاكيد كرد: هر وقت توني صلاح بداند به او بازي مي دهد. او مشكلي براي بازي ندارد .تيم ما پرمهره است. نمي خواهم زياد به عقب برگردم ولي شايد آن مقطع كه در تمرينات حضور نداشت، روي اين تصميم تاثير داشته. بالاخره اوليويرا تا آخر فصل كه نمي تواند اين موضوع را لحاظ كند. نصرتي در مقابل مس دقايق كوتاهي كه بازي كرد، با جان و دل تلاش كرد.

 

مديرعامل تراكتور افزود: جاي خوشبختي است كه خود اوليويرا در تمرينات وسط زمين مي آيد و كار را در دست مي گيرد. او در تمرينات با كسي شوخي ندارد و به كسي رحم نمي كند. كسي نمي تواند از زير كار در برود. خوشحالم كه بچه ها از اين شرايط راضي اند و نسبت به سالهاي قبل بيشتر تلاش مي كنند.

 

جعفري گفت: با همه تفاسير ما هم نتيجه مي خواهيم هم فوتبال زيبا. اگر تيم خوب بازي كند اما نتيجه نگيرد فايده و ارزشي ندارد. ما بايد قدرتمندانه بازي كنيم و نتيجه بگيريم. انصافا ليگ محكمي داريم و تيم ها متحول شده اند. سال قبل تيم ها ضعيف بودند ولي واقعا شرايط فرق كرده و اين 3 هفته نشان داده كه هيچ تيم ضعيفي نداريم.

 

وي با اشاره به بازي با راه آهن افزود: راه آهن تيم خوب و قوي دارد و مقابل سپاهان هم خيلي خوب بود. ما بايد در اين بازي خيلي محكم و خوب بازي كنيم و 3 امتياز را بگيريم. تيم ما هميشه براي برد به ميدان مي رود و تيمي نيستيم كه به راحتي به باخت تن در بدهد و آسان از پيروزي چشم پوشي كند.

 

مديرعامل تراكتور در پاسخ به اين سئوال كه آيا مشكلات هواداران تراكتور با علي دايي حل شده؟ گفت: هواداران ما با علي دايي مشكلي ندارند چون او افتخار فوتبال ايران است. اميدوارم بازي خيلي خوبي شاهد باشيم و بتوانيم اولين 3 امتياز خارج از خانه را كسب كنيم.

بؤلوم :
یکشنبه 15 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

ادامه رقابت هاي هفته چهارم ليگ برتر فوتبال


هفته چهارم ليگ برتر فوتبال فردا شب با برگزاري 8 ديدار به پايان مي‌رسد و در يكي از مهم‌ترين مسابقات استقلال ميهمان مس كرمان خواهد بود.


   هفته چهارم ليگ برتر فوتبال كه امشب (يكشنبه) با بازي پرسپوليس و صباي قم در ورزشگاه آزادي آغاز مي‌شود، فردا با 8 ديدار ديگر به پايان مي‌رسد.


نگاهي به مسابقات فردا شب مي‌اندازيم.


* سايپا - داماش گيلان؛ دومين خودروساز مقابل داماش


سايپا هفته گذشته برابر فولاد اولين باختش را تجربه كرد تا با 4 امتياز در رده دوازدهم جدول قرار بگيرد. حريف اين هفته نارنجي‌پوشان تيم متحول شده داماش است كه پيكان را 5 بر 3 شكست داده و اكنون با دومين خودروساز ليگ مواجه مي‌شود. سايپا خيلي نمي‌تواند روي امتياز ميزباني و تماشاگرانش حساب كند و شايد داماش به اندازه سايپا در ورزشگاه انقلاب كرج تماشاگر داشته باشد. از نظر فني انتظار يك بازي زيبا از دو تيم مي‌رود زيرا هر دو براي برد به ميدان مي‌آيند.


* نفت آبادان - نفت تهران؛ دربي نفتي در برزيل!


اگر چه برخي آباداني‌ها معتقدند برزيل هم تكه‌اي از خاك آبادان است و اين شهر فوتباليست‌هاي تكنيكي فراواني دارد اما در ليگ دوازدهم نفت با يك امتياز در رده چهاردهم است و تيم هم خانواده آن يعني نفت تهران با 5 امتياز نهم است. بايد ديد نبرد برزيل ايران با نفت تهران چه نتيجه‌اي خواهد داشت و آيا كاستا مي‌تواند اولين برد اين فصل را به دست بياورد و تماشاگران دوآتشه آباداني را راضي به خانه‌هايشان بفرستد يا منصور ابراهيم‌زاده در گرماي آبادان براي مسئولان باشگاهش امتياز سوغاتي مي‌آورد.


* آلومينيوم هرمزگان - فولاد خوزستان؛ دربي جنوب


آلومينيوم تاكنون بردي در ليگ برتر نداشته و اكبر ميثاقيان مثل هميشه تيمش را براي نباختن به ميدان مي‌فرستد و نتيجه اين تفكر هم دو مساوي بوده است. اين بار حريف آلومينيوم، فولاد است كه هفته گذشته اولين بردش را مقابل سايپا به دست آورد و حسين فركي برخلاف ميثاقيان براي پيروزي بازي مي‌كند. دربي جنوب مي‌تواند ديدني باشد و حساسيت زيادي براي تماشاگران هرمزگان و اهواز خواهد داشت.


* ملوان انزلي - فجرسپاسي؛ نبرد براي صدرنشيني


دو تيم در اين فصل باختي نداشته‌اند. فجر با سه پيروزي متوالي صدرنشين ليگ است تيمي كه البته مربي‌اش مي‌گويد هدفش سقوط نكردن است. ملوان در اين فصل هنوز در خانه بردي نداشته و مي‌خواهد اولين برد خود را در حضور تماشاگرانش به دست بياورد. نبرد اين دو تيم براي صدرنشيني است. فجر اگر بتواند چهارمين برد متوالي‌اش را به دست بياورد صدرنشين مي‌ماند. شاگردان باانگيزه ياوري بعيد است براي مساوي بازي كنند درست مثل ملوان، تيمي كه برخلاف فصل گذشته مشكل مالي ندارد و بازيكنانش فقط و فقط به فوتبال فكر مي‌كنند.


* پيكان - گهر زاگرس؛  جدال 6 امتيازي در انتهاي جدول


گهر هفته گذشته با اشتباه كمك داور از رسيدن به اولين بردش مقابل پرسپوليس محروم شد و فردا بايد به مصاف يك تيم ديگر تهراني برود. قطعا برابر پيكان هم هواداران گهر حضور پرشماري در ورزشگاه خواهند داشت و اين تيم در تهران احساس غربت نخواهد كرد. بعيد است پيكان بتواند به اندازه گهر تماشاگر به ورزشگاه بياورد.



از نظر شرايط جدول دو تيم شرايط بدي دارند و با يك امتياز در قعر جدول هستند و به همين دليل است كه تارتار سرمربي گهر مي‌گويد اين بازي 6 امتيازي است. ويسي اگر نتواند در اين بازي خانگي پيروز شود جايگاهش در پيكان به خطر مي‌افتد. اين دو تيم يك امتيازي براي فرار از انتهاي جدول تلاش مي‌كنند و هر دو برد مي‌خواهند. مساوي به درد هيچ كدام نمي‌خورد.


*راه آهن - تراكتورسازي تبريز؛ مربي پرتغالي روي لبه تيغ؟


  راه آهن هفته گذشته با اشتباه داوري سه امتياز را در اصفهان از دست داد و مقابل سپاهان متوقف شد اما در آن سوي ميدان تراكتورسازي با اشتباه مسلم داور به برد رسيد تا اين دو تيم در رده‌هاي هفتم و هشتم جدول قرار بگيرند. علي دايي مقابل يك مربي پرتغالي قرار مي‌گيرد كه هفته گذشته مسئولان باشگاه تراكتورسازي گفتند با او رودربايستي نداريم و اگر نتواند به تيم كمك كند عذرش را مي‌خواهيم. اين مسئله نشان دهنده آن است كه جايگاه توني اوليويرا در تراكتورسازي محكم نيست. بنابراين اگر دايي تراكتورسازي را شكست دهد ممكن است اوليويرا يك قدم ديگر به در خروجي باشگاه تراكتورسازي نزديك شود. در اين بازي تراكتورسازي در عمل ميزبان است و راه آهن فقط اسم ميزباني را يدك مي‌كشد.


*ذوب آهن - سپاهان؛ دربي نصف جهاني‌ها


دربي اصفهان اين بار حال و هوايي متفاوت دارد. ذوب آهن بدون برد و امتياز در انتهاي جدول است ولي سپاهان همچنان در قد و قواره يك مدعي ظاهر شده است. با اين حال در دربي‌ها تيمي كه بهتر است لزوما برنده است به ويژه اينكه ذوب آهن ديگر چيزي براي از دست دادن ندارد و كربكندي و شاگردانش به دنبال اولين برد در ليگ هستند. اتفاقي كه اگر رخ دهد باعث خوشحالي ديگر تيم‌هاي مدعي مثل استقلال و پرسپوليس مي‌شود. در اين دربي چند بازيكن هم جابه جا شده‌اند فرشيد طالبي و محمد باقر صادقي مدافع و دروازه‌بان فصل گذشته ذوب آهن در اين فصل براي سپاهان بازي مي‌كنند. در صورت پيروزي سپاهان،‌ تيره روز‌ي‌هاي همشهري‌اش بيشتر شود.


* مس كرمان - استقلال؛ كهكشان آبي در كوير پر حاشيه


مس كرمان دومين تيم بدون امتياز ليگ برتر است. اين تيم كه بازيكنان خوبي جذب كرده هنوز نتوانسته امتيازي دشت كند. ضمن اينكه حاشيه‌ها در اين باشگاه كرماني بيداد مي‌كند و هر روز خبري از درگيري ليدرها با بازيكنان منتشر مي‌شود. حتي در محافل غير رسمي عنوان شده كه ديدار با استقلال آخرين شانس قاسمپور است و اگر نتواند در اين بازي پيروز شود كنار گذاشته مي‌شود، اگر چه مسئولان مس اين موضوع را تاييد نكرده‌اند و قاسمپور هم مي‌گويد اولتيماتومي به او داده نشده است. با اين حال در كرمان از پرويز مظلومي، مجيد جلالي و لوكا بوناچيچ به عنوان گزينه‌هاي جانشيني قاسمپور اسم برده مي‌شود.  بايد ديد امير قلعه‌نويي با پيروزي برابر مس كمك بزرگي به بازگشت پرويز مظلومي سرمربي فصل قبل استقلال به ليگ برتر مي‌كند يا نه؟ ستارگان كهكشاني آبي در كوير براي رسيدن به رتبه‌هاي بالاتر تلاش مي‌كنند ولي كار راحتي ندارند.


 برنامه كامل هفته چهارم به شرح زير است:


*يكشنبه 15/5/91- ساعت 22:30


پرسپوليس - صباي قم-  ورزشگاه آزادي


*دوشنبه 16/5/91- ساعت22


سايپا - داماش- ورزشگاه انقلاب كرج


نفت آبادان - نفت تهران- ورزشگاه تختي آبادان


آلومينيوم هرمزگان - فولاد خوزستان- ورزشگاه خليج فارس


ملوان - فجرسپاسي - ورزشگاه تختي انزلي


پيكان - گهر درود - ورزشگاه دستگردي تهران


راه آهن - تراكتورسازي- ورزشگاه تختي تهران


ذوب آهن - سپاهان- فولادشهر اصفهان


ساعت 22:30


مس كرمان - استقلال- ورزشگاه باهنر كرمان

بؤلوم :
شنبه 14 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

آري ما از سياره پر شورها هستيم از سياره عشق هاي بي انتها از سياره تراختور

هزاران مشكلات هفت خان رسيدن به ورزشگاه و كم شماردن هواداران تراكتور در ورزشگاه كم نبود اين بار برق ورزشگاه هم رفت و ورزشگاه دقايقي در خاموشي مطلق فرو رفت تا مسئولين نشان دهند تا چه حد آمادگي ميزباني آسيا را دارند و چه اندازه بين دو فصل به فكر هواداران بودند. ولي با وجود اين نا ملايمتي ها هيچ گاه دره سرخ در سكوت فرو نرفته و نمي رود. سكوت؟ هرگز! سكوت؟ زهي خيال باطل. سكوت براي هواداران تراكتور معنا ندارد. سكوت واژه بيگانه اي براي آن هاست. خاموشي فرا رسيد. شعار تراختور گل گل گل قطع شد. لحظه اي بهت همه جا را فرا گرفت. لحظه اي بعد طوفان شد. شعار تراختور گل گل گل كوبنده تر از گلو ها بيرون آمد.

خانه كه نشسته باشي نميتواني اين صحنه ها را ببيني پخش بازي از استاديوم را قطع مي كنند تا سخنان كارشناس برنامه و بهانه هاي بني اسرائيلي مسئولان را بشنوند و از شنيدن صداي دل نشين هوداران تراكتور محروم مي مانند. فيلم جاي خالي حضور را پر نمي كند. بايد باشي و آن همه شور را ببيني. ميكروفون نمي تواند اين همه صدا را در خود جاي دهد. حنجره هاي هواداران گوش ميكروفون را هم كر مي كند.

آتش بازي ها جاي تاريكي را مي گيرد. لحظه اي بعد شعار آذربايجان وار اولسون ايستمين كور اولسون جواب خبر آنلاين و هيئت فوتبال و قدس آنلاين و سايت گل و همه دار و دسته هايشان را مي دهد. همه جا را تاريكي فرا گرفته است تنها هواداران تراكتور هستند كه مي درخشند و به عشقشان چشمك مي زنند. آن ها بر سكوت شب خط بطلاني مي كشند. شعار ياشاسين آذربايجان گوش فلك را كر ميكند. شايد فلك هم مبهوت مانده كه اين صداي مهيب از كدامين سوي عالم هستي اين چنين پر طمطراق مي آيد. وقتي از جاي بر مي خيزند و ياشاسين آذربايجان مي گويند انگار ستاره هايي هستند كه متبلور مي شوند و همچون شهاب سنگ هاي پر نور جلوه مي نمايند.

لحظاتي ميگذرد و نور به يك سوي دره سرخ مي آيد و شعاري چه بهتر از يل ياتار طوفان ياتار ياتماز تراختور بايراقي ! باد وطوفان سيم هاي هوايي برق رساني را قطع كرده ولي هواداران عشق هم چنان پا برجا هستند. نسيم بر بيرق هاي سرخ مي وزد. گول سولار سونبول سولار اولمز بيزيم غيرت لي تيم. گل ها شب هنگام سر خود را بر بالين خاك نهاده و مي آرامند. سنبل هاي دشت در سكوت خراميدند. ولي اين تيم تراكتور است كه همچو صدفي در مرواريد زيبا و چشم نواز است. بازيكنانش ايكس 6 سوار نيستند قرارداد ميلياردي ندارند ولي يك خصوصيت دارند كه به عالمي مي ارزد. غيرتشان بي مثال است.از اول بازي بي وقفه مي دوند تا لحظه اي كه گل مي زنند و از درد ساق هايشان بر زمين مي افتند. با مصدوميت به بازي مي آيند و خود را به اتش مي زنند و پنالتي ميگيرند. پنالتي گل ميكنند و بوسه بر لوگوي عشق مي زنند.

بازي تمام مي شود هواداران غرق در شادي اولين برد هستند و با شوق فراوان راهي خانه ها مي شوند. مردم در خانه هايشان خواب هستند فقط هواداران تيم عشق بيدارند و بر سياهي شب رنگ سرخ فام خود را مي كشند. در اين جاست كه بايد بگويي No light Only love. چراغي روشني نمي افكند تنها عشق است كه راهي مي شود. تنها عشق است كه سكوت دهشتناك شب را مي شكند.

مي گويند شما از سياره ديگري هستيد. آري ما از سياره پر شورها هستيم از سياره عشق هاي بي انتها از سياره تراختور. پس تراكتور تو هم به عشق هوادارانت حمله كن. باس گلا تراختور باس گلا يولوي گوزلور آسيا. آسيا تو را فرا ميخواند آسيا تا حالا در قاره ديگر بازي نكرده چه برسد به سياره پر شور ها. تراختوروم سن قهرمان داليندايوخ بيز هر زمان. تراكتور تو قهرمان بي بديل و هميشگي هستي و هوادارانت همچون كوه پشت تو ايستاده اند و هر جا كه نامي از تو باشد بدان آنجا هوادارانت حضور دارند. پس برخيز و رخ نمايي كن اي روشن ترين ستاره ما.


سريال ناديده گرفتن هواداران تراكتورسازي ادامه دارد و پس از آنكه مسئولان هيئت فوتبال و برگزاري مسابقات فوتبال آمار تماشاگران حاضر در استاديوم يادگار امام تبريز در بازي فجر سپاسي با تراكتورسازي در فصل گذشته را 40 هزار نفر اعلام كردند در حالي كه در استاديوم 75 هزار نفري تبريز حتي يك جاي خالي وجود نداشت و نيز همين جريان در بازي هفته اول اين تيم در برابر سايپا كه در حضور افزون بر 50 هزار نفر از هواداران اين تيم برگزار شد.

به راستي آمار ارائه شده از سوي مسئولان استاديوم براي نشان دادن تعداد هواداران بر چه اساسي ارائه مي شود و اگر اين آمار بر پايه آمار فروش بليط باشد، نبايد تفاوت فاحشي با تعداد واقعي هواداران حاضر در استاديوم داشته باشد چرا كه قطعا هيچ كس نمي تواند به راحتي بدون بليط وارد استاديوم شود چرا كه ورودي هاي استاديوم به شدت توسط نيروي انتظامي كنترل مي شود.
بايد گفت حتي در زماني كه برق استاديوم رفته بود دستگاه هاي كارت خوان باز هم كار مي كردند و كسي نمي توانسته بدون تهيه بليط وارد استاديوم شده باشد. يك احتمال وجود دارد كه كارت هاي گرفته شده از سوي اپراتورهاي دستگاه كارت خوان به اين دستگاه نشان داده نمي شوند و در نتيجه 40 هزار نفر ده هزار نفر نشان داده مي شود!
به هر حال اين اشتباه چندين بار از سوي مسئولين برگزاري مسابقات انجام پذيرفته است و اميدواريم از اين پس تعداد هواداران حاضر در استاديوم با اين اشتباهات به يك چهارم تقليل نيابد!

تعداد هواداران حاضر در استاديوم 20029 نفر اعلام شد؛ اين آمار در بازي گذشته اين تيم در استاديوم يادگار امام تبريز باز هم كمتر شد!
در بازي هفته گذشته تراكتورسازي با مس كرمان كه در بدبينانه ترين حالت حداقل با حضور 35 هزار نفري هواداران اين تيم برگزار شد، اسكوربرد استاديوم تعداد هواداران حاضر در استاديوم را 10656 نفر اعلام كرد!
اعلام اينگونه آمار خلاف واقع موجبات سوءاستفاده رسانه هاي زرد را نيز عليه هواداران تراكتورسازي فراهم كرده است به طوريكه يكي از اين رسانه ها با لحن توهين آميزي اقتدار اين هواداران را بر پايه اين آمار خلاف واقع زير سوال برده و نوشته است: "ديشب براي بازي استقلال و ذوب آهن از سري مسابقات هفته سوم ليگ برتر فوتبال، حدود 40 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادي رفته بود. اين در حالي است كه بازي تراكتورسازي و مس كرمان طبق اعلام مسئولان ورزشگاه يادگار امام، كمتر از 11 هزار نفر تماشاگر داشته است. در چنين شرايطي آيا مي توان اين ادعاي هواداران تراكتورسازي كه مي گويند اين تيم تبريزي پرطرفدارترين تيم ايران است را قبول كرد؟

اگر روش كار مشخصي براي ارزيابي دقيق هواداران وجود ندارد، حداقل روش "تخمين زدن" مي تواند از اين روش ها خيلي دقيق تر باشد! اميدواريم ديگر اين سريال ادامه پيدا نكند.



تيم هاي فوتبال راه آهن شهرري و تراكتورسازي تبريز كه در جدول رده بندي در همسايگي هم قرار دارند در هفته چهارم از رقابت هاي ليگ برتر، براي صعوددر جدول رده بندي و پيشي گرفتن از هم، به مصاف هم مي روند.


اين دو تيم كه با كسب يك برد و دو تساوي مقابل حريفان خود و داشتن شش امتياز در رتبه هاي هفتم و هشتم جدول رده بندي قرار دارند در سه هفته گذشته از رقابت ها، عملكرد مشابهي داشته اند با اين تفاوت كه خط حمله راه آهن عملكرد بهتري از خود نشان داده و بازي هاي خارج از خانه و حريفان اين تيم در مقايسه با تراكتورسازي بيشتر و سخت تر بوده اند.

به گزارش ايرنا راه آهن كه نسبت به ساير تيم هاي ليگ برتري ديرتر بسته شد و تمرينات آماده سازي و هماهنگي چنداني نداشت در مصاف با حريفاني همچون سپاهان و نفت خوش درخشيد و در خانه اين حريفان موفق به متوقف كردن آنها با نتايج دو بر دو و يك بر يك شد.

اين تيم همچنين در تك بازي انجام داده در خانه با نتيجه سه بر يك گهر زاگرس را مغلوب خود ساخت تا شاگردان علي دايي اميدوارتر از گذشته و با روحيه اي مضاعف، براي مصاف با تراكتورسازي خود را آماده كنند.

اما در سوي ديگر تيم تراكتورسازي با هدايت توني اوليويرا در سه بازي گذشته خود همانند راه آهن تنها در يك بازي صاحب برتري شده و مقابل مس كرمان به سختي و با نتيجه دو بر يك آن را در خانه شكست داد.

اين تيم كه عنوان نايب قهرماني فصل قبل را يدك مي كشد در دو ديدار ديگر خود مقابل تيم هاي سايپاي البرز و پيكان تهران با نتيجه مساوي متوقف شد تا با پنج امتياز از سه بازي انجام شده در رتبه هشتم قرار گيرد.

دو تيم تراكتورسازي و راه آهن در رقابت هاي ليگ برتر تاكنون شش بار رو در روي هم قرار گرفته اند كه در چهار بازي تراكتورسازي صاحب برتري شده و دو بازي نيز به تساوي انجاميده است.

راه آهن تاكنون و در ليگ برتر نتوانسته تراكتورسازي را چه در خانه و چه در خارج از آن شكست دهد از اين رو و در بازي اين هفته تلاش خواهد كرد طمع شكست را به اين تيم تبريزي بچشاند.

تراكتورسازي به ترتيب و در بازي رفت دور نهم در تبريز، بازي هاي رفت و برگشت دور دهم و بازي برگشت دور يازدهم در تهران موفق به شكست دادن راه آهن شده و با نتايج دو بر يك، يك بر صفر، سه بر يك و يك بر صفر از سد اين تيم عبور كرده است.

تساوي اين دو تيم نيز در بازي هاي برگشت در تهران در دور نهم و رفت در تبريز در دور يازدهم اتفاق افتاده كه به ترتيب با نتايج تساوي بدون گل و يك بر يك خاتمه يافت.

هفتمين مصاف دو تيم در ليگ برتر در حالي ساعت 22 روز دوشنبه اين هفته در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود كه هر دو تيم با پنج امتياز در رتبه هاي هفتم و هشتم جدول و در همسايگي هم قرار دارند.


بين اوليويرا و قلعهنويي تفاوت زياد است

فرزاد حاتمي در مورد اينكه چرا تراكتورسازي نتوانسته نتيجه دلخواه خود را كسب كند، اظهار داشت: اوليويرا اولين بار است كه وارد فوتبال ايران شده و هنوز با شرايط تطبيق پيدا نكرده است. در فصل جديد نيز چند هافبك و مهاجم جديد به تيم اضافه شده اند و آنها هم هماهنگ نشده اند.

وي افزود: قبل از مسابقات فقط دو بازي تداركاتي در تركيه برگزار كرديم و سومين بازي ما اولين مسابقه ليگ برتر بود. اين شرايط براي مربي كه هيچ شناختي از وضعيت تيم ندارد سخت است.

اين بازيكن در خصوص اينكه اوليويرا آيا مربي سخت گيري است و تراكتورسازي با فصل گذشته چه فرق هايي دارد، گفت: اوليويرا اصلا سخت گيري نمي كند و دوست دارد با بازيكنان به صورت دوستانه برخورد كند. سيستم قلعه نويي خاص بود و خيلي متفاوت تر از اوليويرا بود اما اين مسائل ربطي به نتيجه گرفتن ندارد.

حاتمي در مورد اينكه كميته داوران اعلام كرده پنالتي تراكتورسازي درست نبوده گفت: اشتباهات داوري يك روز به ضرر است و يك روز به نفع. سال گذشته همين اشتباهات داوري قهرماني را از تراكتورسازي گرفت. قبول دارم تراكتورسازي در اين سه هفته زيبا بازي نكرده و در هر مسابقه با يك سيستم متفاوت رفته و اين به دليل عدم شناخت از تركيب است اما هنوز زمان داريم و مطمئن باشيد از دو سه هفته ديگر تراكتورسازي متفاوت مي شود.

بؤلوم :
جمعه 13 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

ما براي پيروزي و كسب 3 امتياز اين بازي به تهران خواهيم رفت.

مرتضي اسدي گفت: باد به كيفيت بازي ما مقابل مس كرمان لطمه زد و نمي دانم چرا بازي ها دلچسب نيست. متاسفانه بازيكنان براي يك امتياز، وقت بازي را تلف مي كنند كه نتيجه را حفظ كنند. ما اين موضوع را در 3 بازي گذشته با تيم هاي مس و سايپا و پيكان ديدبم كه چقدر وقت بازي را تلف مي كنند و اين كار به فوتبال ما آسيب مي زند. وي ادامه داد: ما چون به برد احتياج داشتيم و كمي نيز بحث روحي و رواني بر تيم ما حاكم بود، به همين دليل ناخداگاه بازيكنانمان كنترلشان را از دست مي دهند ولي خدا را شكر مي كنم كه به ما كمك كرد تا 10 نفره در مقابل مس پيروز شويم. اسدي گفت: از هواداران مي خواهم صبور باشند. سيستم خيلي خوبي در تيم ها در خصوص بازي كردن شكل مي گيرد و اين موضوع بايد جا بيفتد و بازيكنان تراكتور هنوز به طور كامل هماهنگ نيستند. اميدوارم در يكي دو هفته آينده هماهنگ تر شويم تا نتايج مورد قبول هواداران را كه هميشه و در هر ورزشگاهي از ما حمايت مي كنند، را بگيريم. كاپيتان تيم تراكتور سازي در خصوص قطع شدن برق استاديوم در بازي با مس كرمان بيان كرد: هواداران ما در اين بازي با مس پرشور بودند و استقبال خوبي از بازي كرده بودند. بايد مسئولين از قبل هماهنگ و سيستم ها را كنترل مي كردند تا هواداران در تاريكي نمانند. انشاالله در يكي دو بازي بعدي كه در زير نور داريم، قطعي برق رخ ندهد. امسال در جام باشگاه هاي آسيا شركت خواهيم كرد و اگر برق استاديوم به يكباره قطع شود برخورد سنگيني مي كنند. وي در مورد بازي آينده تراكتور سازيان در مقابل تيم راه آهن افزود: بازي سختي با راه آهن داريم و اين تيم در سه بازي گذشته اي كه انجام داده، نشان داده تيم خوبي است ولي تراكتور سازي نيز تيم دست و پا بسته ايي نخواهد بود و مطمئن باشيد ما براي پيروزي و كسب 3 امتياز اين بازي به تهران خواهيم رفت.


گل مس كرمان هم نا حق بود.

سيد مهدي سيد صالحي مهاجم بلند قامت تراكتور معتقد است كه هنوز اين تيم به شرايط آرماني نرسيده و نياز به زمان دارد.
سيد صالحي در پاسخ به اين سوال كه چرا تراكتور در اين سه بازي در حد انتظار ظاهر نشده ميگويد : "تيم ما هنوز به شرايط آرماني نرسيده و به دليل تغييراتي كه در بين بازيكنان و همچنين كادر فني بوجود آمده نياز به زمانم داريم. با اين حال من معتقدم مقابل مس بد كار نكرديم خصوصا در نيمه دوم."
سيد صالحي در مورد ضربهي پنالتي كه به نا حق براي تراكتور گرفته شد ميگويد : "در فوتبال اشتباهات داوري و اتفاقات غير قابل پيش بيني هميشه رخ ميدهد. اگر پنالتي ما ناحق بود گل مس كرمان هم ناحق بود چون ضربهي ايستگاهي آنها با اشتباه داور بدست آمد و اصلا بازيكن ما خطايي روي بازيكن حريف مرتكب نشد."
سيد صالحي كه وعدهي آقاي گلي در تراكتور داده است ، در سه بازي گذشته گل نزده. او در اين خصوص ميگويد : "من در بازي دوم يك پاس گل دادم ولي دليل گل نزدن من اين است كه زياد در موقعيت گلزني قرار نگرفتم و اصلا توپي به من نرسيده است كه گل بزنم با اين حال تلاش ميكنم تا در بازيهاي آينده گل بزنم.
بؤلوم :
جمعه 13 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

اگر مي خواهيم در راه آرمان ثابت قدم باشيم لاجرم نياز به اتحاد و البته اعتماد است. يا بايد قدرت تجزيه و تحليل مسائل را داشت و يا بايد به تحليل ها اعتماد كرد.چنين نشود اوضاع به وخامت خواهد گذشت. با گذر زمان پاي بسياري از اشخاص بر جسته از استاديوم قطع شد. دلايل آن پيچيده تر از آن است كه قابل توصيف باشد. كمترين نقش را نحوه برخورد ساير هواداران داشت.اگر حريم ها حفظ نشود و اگر حدود خود را ندانيم در آينده شرايطي پيش خواهد آمد كه قابل جبران نخواهد بود.
 

ايستگاه نخست : تعديل واقعي هوادار يا جنگ رواني؟

اگر بگوييم تعداد هوادار به نسبت سال هاي نخست هرگز تغييري نكرده است غير منطقي ست.پر واضح است كه سال هاي قبل لااقل در ايام ماه مبارك رمضان جاي خالي در استاديوم وجود نداشت.اما ديروز استاديومي مي بينيم كه تنها دو سمت جايگاه آن پر مي شود. اما بيشتر از آنكه تعديل هوادار ما را نگران كند جنگ رواني و بزرگ نمايي اين تعديل نگران كننده است. به ياد داشته باشيد ميل به حضور در استاديوم پرتر در 60 درصد مردم بيشتر از ميل به حضور در استاديوم نيمه خالي ست.

بسياري از هواداران طبق آنچه كه بدان ايمان دارند در استاديوم حضور پيدا مي كنند،باران،برف،سنگ،باطوم يا روزه داري سد هايي نيستند كه در برابر اين ايمان مقاومت كنند.اما لااقل 60 درصد هواداران اين گونه نيستند. سوت و كور بودن خيابان ها، چند نتيجه نامناسب، برگزاري بازي ها در ساعات و روزهاي نامناسب و شايد نم نم باراني در غالب سرعت گير ولو كوچك مي تواند به شدت آنها را از حضور در استاديوم منصرف كند!

پر واضح است اين اشخاص با شنيدن بوق ماشيني در خيابان و يا ديدن پرچمي برافراشته در دستان يك تراختوري به شدت به وجد مي آيند و ناخوداگاه به استاديوم هجوم مي آورند اين يك مسأله روانشناختي است.در اين شرايط آنها بسيار پر انرژي تر از حاضرين هميشگي استاديوم مي باشند اما اين انرژي گذراست. براي تثبيت آن بايد اين مسأله تدوام داشته باشد.بايد به آنها فرصت داد،بدون شك برخي عوامل نه تنها اين فرصت را به ايشان نمي دهند بلكه در راه آن نيز سنگ پراني هايي انجام مي شود اما وظيفه هوادار تثبيت شده چيست؟

جاي تعجب نيست كه به پرچم هاي برافراشته اتوموبيل ها و هياهو ايراداتي گرفته مي شود،شايد آنها نيز دلايل خود را دارند اما هر چه باشد اين يكي از سدهايي ست كه در برابر كانديداهاي هواداري ثابت بوجود مي آيد.

تأثير نتايج نامناسب در آمار بازي هاي بعدي، تماماً بر عهده هواداران تثبيت شده است.چرا كه انتظار 34 برد از 34 بازي احمقانه است.اگرچه انسان موجود طماعي ست. رفتار هاي نامناسب هواداران تثبيت شده به هنگام ثبت نتايج ضعيف در استاديوم خانگي و يا حتي سكوت در برابر رفتار هاي نابهنجار كانديداهاي تثبيت و پر انرژي يك ايده را در ذهن تازه واردان متصور مي سازد.
"اينجا به غير از برد مفهومي ندارد! پس اگر نتيجه اي غير از اين شكل بگيرد ديگر نخواهم آمد!"
"فلان مربي نباشد من هم نخواهم بود!"
او نمي داند كه براي چه اينجاست! اما ده اودرز(ديگران) خوب مي دانند، شايد تبعيد اشخاص محبوب بر پايه اين سياست گذارده شد.
اين باوري ست كه رفتار اشتباه من تثبيت شده در كانديداي تثبيت شكل مي دهد.پس جاي خرده گرفتن نيست اين شرايط طي 3 سال به آرامي صورت گرفته است.و آمار تعديل هرگز به يكباره صورت نگرفت.

مسأله ساعت نامناسب بدون شك تعمدي ست.هر روزه دار عاقلي مي داند كه امكان حضور در استاديوم در ساعت 22:00 براي اكثر مردم تبريز دشوار است. در عمدي بودن اين مسأله صراحت كامل وجود دارد مطمئناً برخي از نتيجه گيري ما و پر شدن استاديوم راضي نيستند.

مسأله بعدي، سياست در بكار گيري الفاظ است. استفاده مكرر از پسوند "تبريز" در واژه تراكتورسازي از جانب رسانه و كامنت هاي شيطنت آميز با نام تبريزي از طريق رسانه ها و وبسايت هاي پر بازديد گروهي از غير تبريزي ها را ممكن است مردد ساخته و يا در آينده مردد سازد. اما بدانيم اگر حق فلان مجري ست كه افغانيها را طرفدار فلان تيم بداند ما نيز حق خود بدانيم كه لااقل،تراختور تنها از آن تبريز نيست!

جنگ رواني

اين جنگ، وخيم تر نشان دادن شرايط است.به عنوان مثال اعلام آمار غير صحيح هواداري در استاديوم شايد براي بينندگان تلوزيوني قابل باور باشد و آنها را از حضور در بازي هاي بعدي منصرف تر كند اما هوادار واقعي كه امكان حضور در استاديوم را دارد به كذب بودن اين آمار ايمان كامل دارد.

شايد واقعاً از 30 هزار هوادار ،20 هزار بدون بليط وارد استاديوم مي شوند، اما طبق آنچه كه ما ديديم 5 درصد نيز به سختي بتوانند چنين كنند. پس بهتر است شيوه هاي مناسب تري براي دور زدن فدراسيون و درآمد زايي بيابيم. اينجا 20 هزار هوادار در يك استاديوم گم مي شود همانند 60 مليون تومان پولي كه از فروش بليط حاصله بدست آمده است.
اما ما نمي دانيم كه اين چند مليون آمار غير واقعي ممكن است در آينده چنان بكند كه حسرت حضور همين 10 هزار هوادار نيز براي هميشه رود.

براي هر بيننده فوتبالي واضح است كه در ارائه آمار دقيق تماشاگران دو استاديوم آزادي و يادگار شيطنت هايي انجام مي شود. اغراق بيش از حد در شمارش نفرات استاديوم آزادي و كم لطفي در حد 15-20 هزار نفري در شمارش حاضرين يادگار.

تفكر كنيد،اگر نمي توانيد به تفكر كنندگان اعتماد كنيد. براي هر نفر سرباز دو نفر سياست مدار وجود دارد! پس اسير جنگ هاي رواني نشويد. آمار حضور هوادار در يادگار واقعي نيست همانند غلو بيش از حد آمار آزادي.

ساعت نامناسب در ايام ماه مبارك رمضان نيز حضور هواداران غير تبريزي در استاديوم را غير ممكن مي سازد. تبريز خوشبينانه 20 درصد آمار طرفداران تراكتور سازي را در اختيار دارد اما حضور براي هواداران ساير شهرها همواره ممكن نيست.

وظيفه هوادار تثبيت شده چيست؟

من اگر نمي توانم بدرستي سخن بگويم بايد خردمندانه سكوت كنم.بكار گيري واژگان نامناسب بدون منظور نيز ممكن است دردسرآفرين شود.

بايد ترغيب كرد نه دلسرد
بايد تشويق كرد نه نكوهش
بايد پرشور بود نه بي حال
بايد با ادب شجاع بود نه بي ادب ترسو
بايد معلم بود نه ناظم!

با رفتار صحيح و گفتار صادق ديگران را به راه آوريم نه با شكستن خط كش در دستان شاگرد متنبه

ايستگاه دوم : رفتار صحيح در استاديوم كدام است؟

مي توان براي بيان اعتراض به جاي ناسزا و سخنان دردسر زا از يك "هو" يا "سوت" معمولي استفاده كرد. فقط يك بار امتحان كنيم در اين شيوه كارايي حريف به صفر نزديك مي شود،بعد بازي بهانه هاي "عنايتين" نيز در كار نخواهد بود! به جاي خلق فضاي لجاجت در درون داور او را به استرس و دقت بيشتر واداريم.اين كار بدون ناسزا نيز امكان پذير است. تنها نيازمند يك هوي شما هستيم!

هم صدا با اغتشاش گران هرگز ،همه با هم ،اتحاد ما اقليت را ادب مي كند.
بياييد با هر آهنگي هم صدا نشويم قبل از فرياد فكر كنيم،بياييد صندلي شكن ها را براي مدتي تحريم كنيم.
كميت عالي ست اما نه به قيمت افت كيفيت،براي بازدهي حداكثري كميت ،بايد تلاش كرد نه فرار!

ايستگاه سوم : به خودمان ايمان بياوريم هرگز از مسيري كه انتخاب كرده ايم منحرف نخواهيم شد.

براي شكست دادن يك قهرمان سست كردن بازوان او كافي ست.اما پهلوان را تنها با سست كردن اراده او مي توان از پاي در آورد. شما جزو حماسه اي هستيد كه چندي پيش نقل شد،اين داستان نيست اين واقعيتي ست كه شما خلق كرده ايد. فضا آنگونه كه اعلام مي كنند وخيم نيست اما تغيير طرز افكار برخي از شما زنگ خطر را براي ما به صدا در آورد.
اگر مي گوييم آن تك واژه ي " بي شرف" را نيز نگوييم چون شرافت داريم و با شرف در رفتار خود بايد مراقبت كند. اگر مي گوييم حتي به وقت حق خوري با صندلي كاري نداشته باشيم چون هفته آينده اين ما هستيم كه روي بتن خيس خواهيم نشست،وقتي مي گوييم ناسزا نه ولو از اقليت،چون مي خواهيم همه بهترين باشيم.

شجاعت به گفتن ناسزا نيست شجاعت مبارزه با سياست و دروغ است.
شجاعت از جا كندن صندلي نيست،شجاعت حضور هميشگي در استاديوم است.
شجاعت تميز درست از نادرست است.

وگرنه اوضاع آنچنان كه مي گويند نيست، اينجا نه در حوالي استاديوم خبري از شليك است و نه جولانگاه معتادان و نه خبري از پرتاب گاز اشك آور. جزئيات را ترميم كنيم اما كليات، اسير حاشيه و ترفند برخي ناكسان نشدن است.
زماني ميان شعار آزربايجان - ياشاسئن نارنجك هايي پرتاب مي شد اين فقط يك دليل داشت برخي به اين واژه حساسيت دارند.هر آن كس كه مي تواند بيايد منتي بر ما نيست او تنها براي من و شما نمي آيد و هر كس كه نمي تواند و يا نمي خواهد را لعنت نكنيد ، ترغيب كنيد.

براي موفقيت حضور همه مهم است اما جايي مجبور مي شوي سست رأي ها را بيرون بگذاري چون نمي توان شاهد سرايت اين مرض به همه بود.اين مرض سوغات ديگران است كه ميان ما شيوع يافته است.تصميم با شماست تسليم بيماري شويد و بميريد يا با آن مبارزه كنيد.
بؤلوم :
پنجشنبه 12 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

ليگ برتر 



تيم بازيها برد مساوي باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز
1 فجر سپاسي 3 3 0 0 8 2 6 9
2 سپاهان 3 2 1 0 6 3 3 7
3 ملوان 3 2 1 0 6 3 3 7
4 صباي قم 3 2 0 1 7 4 3 6
5 استقلال 3 2 0 1 3 2 1 6
6 داماش گيلان 3 1 2 0 6 4 2 5
7 راه آهن 3 1 2 0 6 4 2 5
8 تراكتورسازي 3 1 2 0 3 2 1 5
9 نفت تهران 3 1 2 0 2 1 1 5
10 پرسپوليس 3 1 1 1 4 4 0 4
11 فولاد 3 1 1 1 4 4 0 4
12 سايپا 3 1 1 1 2 3 1- 4
13 آلومينيوم 3 0 2 1 0 1 1- 2
14 نفت آبادان 3 0 1 2 2 5 3- 1
15 گهر زاگرس 3 0 1 2 2 5 3- 1
16 پيكان 3 0 1 2 4 10 6- 1
17 مس 3 0 0 3 1 4 3- 0
18 ذوب آهن 3 0 0 3 1 6 5- 0
بؤلوم :
پنجشنبه 12 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

اگرچه توني مربي منتخب ما نبود اما اين ما بوديم كه در برابر حضور مربي رنگي مقاومت كرديم. گزينه هاي چنداني در برابرمان نبود اما بگزاريد توني را به حساب انتخاب هواداران بگزارند شايد بعدها راه در رو بعضي ها شود!

اگر نقد مي كنيم يعني شكل بازي را توضيح مي دهيم مي توان بازي تيم هاي بسيار بزرگ دنيا را نيز نقد كرد.نقد نوعي آناليز است، انتقاد وجهه منفي دارد. ما انتقاد نكرده ايم. بياييد اين بار بدون كنايه سخن بگوييم اسامي را نام خواهيم برد هوادار اجازه نمي دهد تيم به حاشيه رود.

جناب سردار جعفري! در اينكه در جذب بودجه و ستاره كوتاهي كرديد يا توان آن را نداشتيد يا قرار بود اوضاع به همين منوال انجام شود شكي نيست. ما نمي گوييم چرا جاسم كرار، يونس محمود يا خلعتبري يا هر فرد ديگر را به خدمت نگرفتيد. اينكه بودجه نداريد يك بحث ديگر است و اينكه چرا يك تيم ليگ يكي مانند مس سرچشمه با يك تيم تازه به ليگ برتر صعود كرده مثل مس روي هم رفته 30 مليارد بودجه دارد و يا اينكه استقلال 5 ميليارد براي جذب تنها يك بازيكن را از كجا مي آورد يا اينكه پيروزي پورشه ها را از كدامين گمرك رد مي كند نه اينكه به مسأله ما كاملاً بي ربط است اما ربطش در اين حد مي تواند باشد كه ما با اين همه هوادار چرا اينها را نداريم؟! اكنون كه نداريم و نمي توانيم و يا شما نمي توانيد و يا ديگران نمي خواهند كه شما بتوانيد و يا نخواهيد باز هم به شما خرده نمي گيريم.

تيم از آن هوادار است به احدي اجازه نخواهد داد تيم را وارد حاشيه كند، خواه يك سكو نشين، خواه يك نيمكت نشين خواه شخص مدير عامل باشگاه خواه شخص من نويسنده.

شما در هفته دوم بدون دليل مربي را مؤاخذه مي كنيد نكند مي خواهيد ما را مؤاخده كنيد؟! هرچه باشد اين مربي را انتخاب مردمي ناميده اند. فصل قبل مگر تا هفته دوم چند امتياز گرفته بوديم؟

يك برد يك باخت!

همين سايپا سايپا كه مي كنيد در اين 3 سال ليگ برتر در زمان كدام سرمربي در تبريز به ما باخت كه توني دومي آن باشد؟!

تيم هاي ويسي چطور؟ ضد فوتبال يا ضد اخلاقيات، با اينها كاري نداريم هر چه باشد در آمار بازي با تيم هاي ويسي تا قبل از توني نيز فكر نمي كنم بردي ثبت شده باشد.

فصل قبل به تيم 18 جدول 4 امتياز مي دهيم چرا جلسه برگزار نكرديد؟

در اين سه سال بدترين آمار بازيهاي خانگي مربوط به فصل قبل بود چرا جلسه اي در كار نبود؟

اگر به فكر تيم هستيد، البته كه ما هم مي گوييم سرمربي بايد به مدير عامل پاسخگو باشد ولي مدير عامل نيز بايد پاسخگوي ميليون ها هوادار باشد. ولي اگر مي خواهيد ضعف در نقل و انتقالات را به پاي توني بگزاريد سخت در اشتباه هستيد. چون كلمه به كلمه و لحظه به لحظه رفتارها بررسي مي شود.

به ارنج مربي ايراد مي گيريد مي خواهد كدام بازيكن را وارد ميدان كند؟ رونالدو را؟ همانهايي را بازي مي دهد كه شما خريده يا تمديد كرده ايد. در سمت چپ غير از مسعود ابراهيم زاده كدام بازيكن را بازي دهد؟ جاسم كرار را ؟!

در سمت راست خط دفاعي يكي از ضعيف ترين مناطق سه سال اخير تراكتور، كدام مهره كليدي را به خدمت گرفته ايد كه اكنون به توني خرده مي گيريد؟

ترشيز؟ دانشدوست؟ ايرانپوريان؟ فخرالديني؟ يا عابديني كه 1 سال مصدوم بود؟

اين همه چيزي ست كه در اختيار سرمربي قرار داده ايد.

اگر توان تقويت تيم در حد مدعي را نداشتيد پس براي توجيه خود و ديگران، پاي سايرين را به وسط نكشيد كه هوادار اين مسائل را خوب مي فهمد. بازيكنان خوبي داريم، بازيكنان متعصبي داشتيم و داريم و به خدمت گرفته ايم. اما فوتبال بازي 11 نفره است، در برخي پست ها بازيكني در حد و اندازه سايرين نگرفته ايد.

اين كه گذشت هوادار نيز اعتراضي نكرد لااقل شما اولين نفري نباشيد كه تيم را به حاشيه مي برد.

تا امروز نيز بهترين نتايج را گرفته است. پس از 5 سال بازي نخست را نباختيم! بازي دوم را نيز به لطف داوري نبرديم!

حواستان باشد! اينجا استقلال، پيروزي نيست كه تماشاگرانشان از دقيقه اول حاشيه سازي كنند و مديرعاملانشان آنها را به سكوت و آرامش دعوت كنند، اين تيم تراختور است مدير عامل هم حاشيه بسازد هوادار اجازه نخواهد داد.

و سرآخر هواداراني كه با سخن ما مخالف اند. اگر امروز مربي يك بك راست را به عنوان مهاجم بازي مي دهد علت همان از دست رفتن 2 هفته اي بود كه آقاي قلعه نوعي، آقاي جعفري و ما را سركار گذاشت!

اگر توني دو هفته زود تر مي آمد امروز هم هماهنگي بيشتر بود و هم بازيكنانش را خود انتخاب مي كرد. توني هرگز از اين مسأله شكايت نكرده است پس بگزاريد كارش را انجام دهد. حتي اگر خداي ناكرده بازي و بازي هاي بعدي هم دلخواه ما نباشد.

هر فوتبال نافهمي هم پيشرفت بازي دوم به نسبت بازي اول را درك كرد. با تحت فشار گزاردن سرمربي و يا اخراج آن تنها چيزي كه عايدمان خواهد شد سوختن چندين و چند دو هفته ديگر است.

شايسته است هركس به كار خود برسد، نيم فصل در راه است بهتر است به فكر جذب چند بازيكن در پست هاي حساس باشيم تا تنها موفقيتمان جذب بازيكنان اخراجي تيم ها نباشد. اگرچه به شايستگي هاي فني آنها ايمان داريم سخن يك چيز ديگر است!

حمايت تا دقيقه 90، اگر نمي توانيد لطفاً سكوت!

بؤلوم :
چهارشنبه 11 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

با قطعي برق ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز، ديدار تيمهاي تراكتورسازي و مس با 38 دقيقه وقفه مجددا به جريان افتاد.

ديدار تيمهاي تراكتورسازي تبريز و مس كرمان حواشي جالبي به همراه داشت كه مهمترين آن در زير مي آيد: در شرايطي كه كمتر از پنج دقيقه به آغاز بازي زمان باقي مانده بود، تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه به كمتر از 10 هزار نفر مي رسيد كه اين مسئله باعث تعجب حاضران شده بود.
در ابتداي بازي توني اوليويرا سرمربي پرتغالي تيم تراكتوسرازي از سوي هواداران تشويق شد كه البته شدت اين تشويق ها به اندازه ديدار با سايپا نبود.
قبل از آغاز بازي ميلاد فخرالديني و قاسم دهنوي كه فصل قبل را در تيم مس كرمان توپ مي زدند، با دسته گل به سمت نيمكت اين تيم رفتند اما اين دو بازيكن بدون توجه به ابراهيم قاسمپور، دسته گلهاي خود را به سرپرست و يك عضو ديگر كادرفني اهدا كرده و براي حضور در ميدان رخصت خواستند.
در شرايطي كه بازي دقيقه سوم خود را پشت سر مي گذاشت، برق ورزشگاه به يكباره قطع شد و وصل مجدد آن 38 دقيقه به طول انجاميد. در اين فاصله هواداران خوش ذوق تيم تراكتورسازي كه نور چراغ گوشي هاي تلفن خود را روشن كرده و جلوه خاصي به سكوها داده بودند، با شعار "اديسون، اديسون" خواستار وصل هرچه زودتر برق ورزشگاه بودند. خيلي ها نيز نگران بودند كه مبادا اتفاقي كه دو فصل پيش در بازي بدون تماشاگر تيمهاي تراكتورسازي تبريز و پاس همدان در اين ورزشگاه رخ داد، دوباره تكرار شده و بازي به روز بعد موكول شود اما اين بار ناظر فدراسيون و تيم داوري اجازه وصل مجدد برق را دادند تا بازي دوباره از سر گرفته شود.
در اواسط نيمه اول، دكتر بيگي استاندار آذربايجان شرقي در ورزشگاه حضور يافت تا اين بازي را از نزديك به نظاره بنشيند. وي پس از مدتي حضور در سكوي تماشاگران، از ميان هواداران تراكتورسازي عبور كرده و به جايگاه ويژه رفت. بيگي در اين فاصله به شدت مورد تشويق دوستداران تيم تراكتورسازي قرار گرفت.
در جايگاه ويژه، جمعي از مسئولان باشگاه تراكتورسازي از جمله سردار جعفري مديرعامل و رحمان ياوران قائم مقام كانون هواداران اين باشگاه نيز حضور داشتند.
اواخر نيمه اولف اوليويرا در يك صحنه به شدت نسبت به تصميم داور معترض شد كه واكنش تماشاگران را نيز به همراه داشت. اين مربي پرتغالي در نيمه دوم نيز در چند صحنه بر سر بازيكنان تيمش فرياد زد.
در ابتداي بازي و بين دو نيمه، تصاويري از گلهاي بازيهاي فصل قبل تيم تراكتورسازي در ليگ برتر به نمايش گذاشته شد.
در دقيقه 67 و در صحنه اي كه يك خطا به سود تيم مس كرمان اعلام شد، ميلاد فخرالديني و مهدي كياني دو بازيكن تيم تراكتورسازي با يكديگر درگير شدند اما اين غائله خيلي زود خاتمه يافت.
در دقيقه 75، آمار فروش بليت 10656 قطعه اعلام شد اما تعداد تماشاگران حاضر در استاديوم به 20 هزار نفر مي رسيد.
اخطارهاي متعدد سعيد مظفري زاده داور اين ديدار سبب شد تا صداي اعتراض سكونشينان به هوا بلند شود. البته مظفري زاده با اعلام يك خطاي پنالتي به سود تراكتورسازي در واپسين ثانيه ها كه سه امتياز براي اين تيم به دنبال داشت، تبريزي ها را با خاطره اي خوش روانه خانه هايشان كرد.
قاسم دهنوي هافبك تيم تراكتورسازي در دقيقه 83 به دنبال اعتراض به نحوه قضاوت داور، كارت زرد دوم خود را گرفت و از بازي اخراج شد. جالب اينكه شماره اين بازيكن روي تابلوي تعويض و در دستان داور چهارم بود و قرار بود وي جاي خود را به مسعود ابراهيم زاده بدهد اما قبل از اينكه دهنوي از بازي خارج شود، مظفري زاده كارت زرد دوم را به اين بازيكن نشان داد و با دادن كارت قرمز، بازيكن شماره پنج تراكتورسازي را از بازي اخراج كرد.
اين بازي در مجموع 13 كارت زرد و دو كارت قرمز به همراه داشت و پربرخوردترين بازي هفته سوم بود.
ابراهيم قاسمپور سرمربي تيم مس كرمان همچون كنفرانس قبل از بازي، در كنفرانس بعد از بازي نيز حضور پيدا نكرد و به جاي او حسين كاشي نژاد به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
اين مسابقه در نهايت با برتري دو بر يك تيم تراكتورسازي به پايان رسيد.

بؤلوم :
چهارشنبه 11 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

بازيكنان ما نشان دادند كه از جان و دل بازي ميكنند

توني اوليويرا سرمربي پرتغالي تراكتور كه اولين 3 امتياز فصل را همراه با تراكتور كسب كرد در جمع خبرنگاران اظهارداشت:به دليل خطاهاي مكرر تيم حريف بازي كيفيت پاييني داشت و تنها نتيجه ي بازي موجب خوشحالي ما شد.بازيكنان ما نشان دادند كه از جان و دل بازي ميكنند و دو گلي كه به ثمر رسانديم روي ضربايت ايستگاهي بود كه در تمرينات مرور كرده بوديم و اين باعث خوشحالي من هست.

اوليويرا افزود:بايد رو اعصاب بازيكنانمان بيشتر كار كنيم تا به داور هيچ اعتراضي نداشته باشند و فقط روي بازي خودشان متمركز باشند و براي اين كار زمان لازم هست.اوليويرا با ابراز رضايت از عملكرد بازيكنان تراكتور افزود:در صورت باخت يا مساوي تيم هم از عملكرد بازيكنان راضي بودم چون نكاتي كه بايد راعايت ميكردند را رعايت كردند و اين باعث خوشحالي من و كادر فني هست.

توني در مورد اظهارات كادر فني تيم مس كرمان كه اشتباه داوري را عامل رقم زدن نتيجه اين ديدار دانستند گفت:من در مورد داوري صحبتي ندارم و از پرتغال به ايران نيامده ام كه در مورد داوري و قضاوت درست يا غلط آن صحبتي كنم فقط بايد بگويم كه مشاهد ي بازي خوب و مهيج هم به كيفيت بازي هر دو تيم و هم به نحوه ي قضاوت داور مربوط است.

توني افزود:همين الاه ميروم تا بازي امشب و نحوه ي بازي بازيكنانم را دو باره ببينم و آن را آناليز كنم و بعدا بخوابم,چون خواب خوب است البته يك مربي خوب بايد در خواب هم فكر تيم خودش باشد.

بؤلوم :
چهارشنبه 11 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

دقايقي پيش تيم تراكتورسازي موفق شد تيم مس كرمان را در ورزشگاه يادگار امام شهر تبريز شكست دهد.

به گزارش تراكتور اف سي، از سري مسابقات ليگ برتر، هفته سوم، دو تيم تراكتورسازي و مس كرمان از ساعت 22، دهم مرداد ماه سال 91، در ورزشگاه يادگار امام تبريز، در حضور بيش از 30 هزار هوادار، به مصاف هم رفتند.

اين ديدار، در دقيقه سوم بازي، به دليل قطع برق استاديوم، به مدت 30 دقيقه متوقف شد و پس از رفع مشكل نور ورزشگاه، ادامه يافت.

قضاوت اين ديدار بر عهده سعيد مظفري زاده بود كه به دليل سوتهاي اشتباه، در نيمه دوم، پربرخورد دنبال شد.

در دقيقه 85 بازي، فرزاد حاتمي موفق شد، روي ارسال زيباي احسان حاج صفي، با ضربه سر، تيم تراكتور سازي را پيش بياندازد.

در ادامه مصطفي شجاعي، مهاجم تيم مس كرمان، در دقيقه 89 بازي، گل تساوي را براي مس به ثمر رساند، تا شادي هواداران در استاديوم، خاموش شود. اما در دقيقه 94 بازي، خطاي واضح مدافع مس روي محمد ابراهيمي در محوطه جريمه باعث شد، مظفري زاده، اعلام پنالتي به نفع تراكتورسازي نمايد.

فلاويو لوپز پشت اين ضربه ايستاد و گل پيروزي تراكتور را در دقيقه 95 به ثمر رساند.

مظفري زاده در اين ديدار جنجالي، 12 كارت زرد از جيب خود خارج كرد و قاسم دهنوي از تراكتور را در دقيقه 82 اخراج كرد.

بؤلوم :
چهارشنبه 11 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري



تيم فوتبال استقلال برابر ذوب آهن به برتري رسيد.


 آخرين ديدار هفته سوم ليگ برتر فوتبال از ساعت 22:30 در ورزشگاه آزادي بين دو تيم استقلال و ذوب آهن آغاز شد و با نتيجه يك بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد.

امين منوچهري در دقيقه 84 براي استقلال گلزني كرد تا آبي‌پوشان به سه امتياز برسند.

اين گل روي تعويض‌هاي قلعه‌نويي به ثمر رسيد و ميثم بائو با يك سانتر خوب منوچهري را در موقعيت گلزني قرار داد.

 محسن تركي داور مسابقه به سياوش اكبرپور و امين منوچهري از استقلال و سينا عشوري از ذوب آهن كارت زرد نشان داد.

با اين برد استقلال 6 امتيازي شد و ذوب آهن همچنان بدون امتياز در رده آخر جدول باقي ‌ماند.

تركيب استقلال:

سيد مهدي رحمتي، حنيف عمران‌زاده، اميرحسين صادقي، خسرو حيدري، هاشم بيك‌زاده، علي حمودي،  جواد نكونام، فابيو جانورايو( از دقيقه 68 امين منوچهري)، فريدون زندي( از دقيقه 58 روديگو توزي)، آرش برهاني( از دقيقه 80 ميثم بائو) و سياوش اكبرپور

سرمربي: امير قلعه‌نويي

تركيب ذوب آهن:

داركو بوزويك، حميد شفاعت،  سينا عشوري، محمد صلصالي، پيام صادقيان، اسماعيل فرهادي، محسن مسلمان( از دقيقه 86 مجتبي بابك)، ابراهيم‌ محمدي، فرشاد بهادراني، سعيد عبدالله پور و مهدي رجب‌زاده

سرمربي: رسول كربكندي

نتايج ساير مسابقات سه شنبه شب به شرح زير است:

داماش گيلان 5 - پيكان 3

گل‌ها: عليرضا جهانبخش دقايق 24 و 63، افشين چاووشي دقيقه 28، امين متوسل‌زاده دقيقه 50 و حسين ابراهيمي دقيقه 52 براي داماش و محمدرضا طهماسبي دقيقه 7 و دقيقه 94(پنالتي) و رضا معقولي دقيقه 69 براي پيكان

فجرسپاسي 2 - نفت آبادان صفر

گل‌ها: سيدمحمدرضا حسيني دقيقه 76 و محمدمهدي نظري دقيقه 82

نفت تهران صفر - آلومينيوم هرمزگان صفر

فولاد خوزستان 2 - سايپا صفر

گل‌ها: مهدي نوري دقيقه 50 از روي نقطه پنالتي و آرش افشين دقيقه 70

سپاهان اصفهان 2 - راه‌آهن 2

گل‌ها: مجتبي شيري دقايق 11 و 69 براي راه‌آهن و رادومير جلاويچ دقيقه 32 و حسين پاشايي (گل به خودي) دقيقه 82 براي سپاهان

دوشنبه ‌شب نيز پرسپوليس برابر گهر به نتيجه تساوي يك بر يك رسيد و ملوان 3 بر يك صباي قم را شكست داد.