هفته سوم ليگ برتر فوتبال دوشنبه شب با انجام دو مسابقه آغاز مي‌شود و در يكي از اين ديدارها پرسپوليس در ورزشگاه آزادي ميهمان گهر زاگرس است.


   هفته سوم ليگ برتر فوتبال دوشنبه شب با انجام دو ديدار در تهران و قم آغاز مي‌شود.


*گهر زاگرس- پرسپوليس؛ نبرد پروين و ژوزه!


گهر يكي از سه تيم بدون امتياز ليگ اين هفته روي كاغذ ميزبان سرخپوشان كهكشاني است آن هم در حالي كه بايد در ورزشگاه آزادي به مصاف حريف پرستاره و پرطرفدار پرسپوليس برود.


گهر كه با كمترين امكانات و بودجه به ليگ برتر صعود كرده حتي ورزشگاهي استاندارد براي ميزباني در ليگ برتر در استان لرستان و شهر دورود ندارد و مجبور است در تهران و كرج ميزبان حريفانش باشد.


گهر از نظر فني نيز مقايسه با پرسپوليس نيست. پرسپوليسي كه البته هفته گذشته در ورزشگاه خالي آزادي برابر جوانان فجر شكست خورد تا علي پروين تندترين انتقادها را عليه مانوئل ژوزه پرتغالي مطرح كند. بعد از آن مصاحبه رويانيان از سرمربي خارجي تيمش حمايت كرد و پست مدير راهبري باشگاه را از پروين گرفت تا او فقط رئيس كميته فني باشگاه باشد. پروين زماني مي‌گفت مديرفني يعني كشك اما هيچ‌كس نظر او را درباره رياست كميته فني نمي‌داند!


همانطور كه گهر روي كاغذ ميزبان است روي همان كاغذ هم بازنده به نظر مي‌رسد و خوش‌بين‌ترين طرفدار گهر شانسي براي برد تيمش مقابل پرسپوليس كهكشاني قايل نيست مگر آنكه تارتار بتواند يك شگفتي بزرگ را در ورزشگاه آزادي رقم بزند.


اگر چه پرسپوليس از يك بازي خانگي ديگر به دليل اتفاقات رخ داده با داماش در فصل گذشته محروم است اما از آنجايي كه فردا گهر ميزبان و پرسپوليس ميهمان است هواداران پرسپوليس مي‌توانند در ورزشگاه آزاي حاضر شوند. مشخص نيست اگر پرسپوليس در حضور تماشاگرانش خوب بازي نكند با چه واكنشي از سوي آنها مواجه خواهد شد اما بعيد است ژوزه نتواند تيم جوان و بي‌تجربه گهر را شكست دهد و اگر اين اتفاق بيفتد آن موقع بايد منتظر حمله تند و آتشين علي پروين عليه رويانيان و ژوزه باشيم، به ويژه اينكه پسر پروين هم در تيم گهر حضور دارد.


* صباي قم - ملوان انزلي؛ يك بازي فني و تماشاگرپسند؟


صباي قم صدرنشين ليگ بهترين خط حمله ليگ را در اين دو هفته در اختيار دارد. يحيي گل‌محمدي كه حالا از سوي هواداران صبا ملقب به مورينيو شده تيم خوب و يكدستي را آماده كرده هرچند ويسي مدعي است كه اين تيم را او جمع كرده است. با اين حال شاگردان فرهاد پورغلامي شرايط سختي را در قم دارند. ملوان هم نسبت به سال‌هاي گذشته پرمهره‌ است و بازيكنان بزرگي مثل پژمان نوري، حسين بادامكي و مازيار زارع را در اختيار دارد. شايد اين بازي از نظر فني ديدني‌تر از مسابقه پرسپوليس و گهر باشد.


گفتني است، برنامه كامل هفته سوم ليگ برتر به شرح زير است:


*دوشنبه 9/5/91- ساعت22


صباي قم - ملوان- ورزشگاه يادگار امام قم


ساعت 22:30


گهر درود - پرسپوليس ورزشگاه آزادي تهران


*سه شنبه 10/5/91- ساعت22


داماش - پيكان- ورزشگاه شهيد عضدي رشت


فجرسپاسي - نفت آبادان- ورزشگاه شهيد دستغيب شيراز


نفت تهران - آلومينيوم هرمزگان- ورزشگاه دستگردي


فولاد خوزستان - سايپا- ورزشگاه تختي اهواز


تراكتورسازي - مس كرمان-  ورزشگاه يادگار امام تبريز


سپاهان - راه آهن- ورزشگاه فولادشهر اصفهان


ساعت 22:30


استقلال - ذوب آهن - ورزشگاه آزادي


هواداران در بحث هاي خود ضمن گلايه ازعملكرد بعضي بازيكنان از نبود يك هافبك بازيساز وطراح شاكي بودند.

 

به گزارش تراكتور اف سي و به نقل از سايت گل, تمرينات تيم فوتبال تراكتور سازي عصر امروز نيز پيگيري شد ، از ساعت 18/30 دقيقه در مجموعه فجر با حضور همه بازيكنان اين تيم تمرينات شروع شد و تنها غايب دو روز اخير مهدي كريميان است كه كماكان از ناراحتي گوارشي ( مسموميت ) رنج مي برد ، محمد ابراهيمي به همراه ژائو ويلا در تمرينات گروهي شركت وپابپاي بازيكنان ديگر به تمرين پرداختند ، آنسلمو ديگر مصدوم تراكتوري ها در كنار زمين مشغول دويدن بود وبه تمرينات انفرادي خود ادامه داد .
شروع تمرينات گرم كردن با توپ وبا مرور كار هاي تاكتيكي همراه بود تا در ادامه بازيكنان حاضر در قالب دو تيم قرمز و سبز رودر روي هم قرار گيرند ، مدت تمرين دو ساعت بطول انجاميد .
در حاشيه تمرين امروز، هواداران اين تيم كه نزديك به صد نفر بودند از پشت فنس ها وبر خلاف هفته هاي گذشته بدون سر دادن شعار تمرينات را به آرامي زير نظر داشتند ،هواداران در بحث هاي خود ضمن گلايه ازعملكرد بعضي بازيكنان از نبود يك هافبك بازيساز وطراح شاكي بودند ، آنها همچنين تمرين بي انگيزه محمد نصرتي را نيز مورد سوال قرار داده آظهار اميدواري مي كردند كه در بازي هفته سوم بازي خوبي را از اين تيم شاهد باشند .مهدي كياني هافبك دفاعي تراكتوري ها در پايان تمرين طي مطلب كوتاهي از هواداران اين تيم درخواست كرد كه روز سه شنبه با حضور پر شور و حمايت هايشان اين تيم را در مقابل مس كرمان همراهي كنند .شايعه حضورفرهاد مجيدي درفرودگاه تبريز خبر ديگري بود كه با تكذيب مدير عامل اين باشگاه حرف وحديث هاي مربوط به اين بازيكن نيزبه اتمام رسيد .
 

بؤلوم :
شنبه 7 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

دست يكي يكي هواداران را مي بوسم و از آنها مي خواهم كه ما را تشويق كنند تا با انگيزه مضاعفي بازيها را ادامه دهيم.

مسعود ابراهيم زاده كه از بازيكنان بومي تيم تراكتورسازي است و به مسعود آقاي گل لقب دارد ،اما در فصل گذشته حضور اين بازيكن بومي در تركيب اصلي تيم، بسيار كمرنگتر بود هر چند كه در تمرينات ،جديت لازم را از خود نشان مي داد، اما در اين فصل مربي پرتغالي تيم ،به اين بازيكن جوان بومي اعتماد كرده و مسعود پس از مدتها دوري از تركيب اصلي،بالاخره در بازي با تيم پيكان ،بميدان رفت.
مسعود ابراهيم زاده در مورد بازي تراكتور با پيكان گفت:بازي ،بازي نسبتا خوبي بود،اما زمين از كيفيت لازم برخوردار نبود و چمن زمين نسبتا بلند بود.
مسعود در مورد خطايي كه داور بر رويش گرفت،تصريح كرد:بنظر من آن صحنه اي كه بعدش توپ وارد دروازه شد خطا نبود و اين بازيكن حريف بود كه روي من خطا كرد و آن توپي كه با ضربه فلاويو وارد دروازه شد داور گل را مردود اعلام كرد ،بهر حال بايد كارشناسان داوري در مورد اين صحنه نظر بدهند.
ابراهيم زاده كه اولين بازي فصل خود را در برابر پيكان انجام داد،افزود:در اولين بازي هم قرار بود من بازي كنم اما بدليل مصدوميت نتوانستم.اما به هواداران قول مي دهم كه تمام تلاشم را براي گلزني بكار گيرم و توانسته باشم گوشه اي از محبتهاي آنها را جبران كرده باشيم.
مسعود در جواب اين سوال كه به مسعود آقاي گل مشهوريد آيا قول مي دهيد كه در اين فصل هم آقاي گل باشيد؟گفت:من قول آقاي گلي نمي دهم چون پستم طوري است كه لب خط بازي مي كنم و موقعيتم طبيعتا براي گلزني كمتر است اما سعي مي كنم براي بچه ها موقعيت سازي كنم در هر صورت زماني كه بازيكني گلزني مي كند حاصل كار گروهي تيم است يعني همه ،در بثمر رسيدن آن گل سهيم اند.
وي در ادامه تصريح كرد و گفت:من تقريبا هفت سال در تيم تراكتورسازي هستم و از تيمهاي پايه به اينجا رسيده ام و هرچه دارم از هواداران است و من دست يكي يكي هواداران را مي بوسم و از آنها مي خواهم كه ما را تشويق كنند تا با انگيزه مضاعفي بازيها را ادامه دهيم.


قول مي دهم كه حتما ،نه تنها در اين فصل، بلكه فصلهاي بعدي نيز در كنار تيم و هواداران ،بتوانيم افتخارات بزرگي براي تيم كسب نمائيم.

محسن فروزان كه در فصل گذشته به جمع تراكتوريها پيوسته،يكي از ستارگان بي چون چراي تيم تراكتورسازي است چرا كه كمتر كسي فكر مي كرد كه فروزان دروازه بان اصلي سرخپوشان باشد ،اما تلاش بي وقفه اين بازيكن كادر فني را برآن داشت كه دروازه بان اصلي تيم انتخاب شود.
محسن فروزان در مورد گل بازي پيكان ،تراكتور گفت:متاسفانه استاديوم از نور استانداردي برخوردار نيست و نحوه چيدمان نورافكن ها در استاديم تختي مناسب نيست و زماني كه توپ بسمت دروازه آمد نور به چشمانم افتاد و توپ را نديدم اما بهر حال نمي خواهم گل خورده ام را توجيه كنم.
فروزان در جواب اين سوال كه،با توجه به درخشش شما در فصل گذشته كه بسياري را متوجه خود ساخت اما در اين راستا گاها بعضي حرف و حديث هايي مبني بر پيوستن شما به برخي تيمها شنيده مي شود لطفا در اين رابطه بيشتر توضيح دهيد؟تصريح كرد:اصلا چنين چيزي صحت ندارد من با تيم تراكتور قرارداد دارم و مديون تيم تراكتورسازي هستم اگر درخششي داشته ام در اين تيم بوده و اگر مي خواستم بروم مي توانستم رضايت نامه ام را با پول بگيرم و بروم اما من ديني كه نسبت بمردم تبريز دارم امسال ماندم و اگر قرار باشد سال بعد باشگاه مرا بخواهد بي شك در تيم تراكتور خواهم ماند.گاها بعضي سايتها از زبان من مصاحبه مي گذارند در حاليكه من مصاحبه اي با آنها انجام نداده ام آنها مي خواهند روحيه مرا تضعيف كنند اما بايد بدانند ،فروزاني كه كمتر كسي فكر مي كرد به اين مرحله برسد در تيم تراكتور خواهد ماند و هر روز بهتر از ديروز سنگربان تيم خواهد بود.
وي در ادامه افزود:من عاشق تيم و هواداران هستم و هركسي كه از اين تيم رفته عاقبت بخير نشده است چرا كه ،صداقتي كه در اين هواداران است و بدون چشمداشتي در تمام شرايط ما را تشويق مي كنند دور از انصاف است كه چنين هواداراني را ترك كنم.
وي در مورد بازي با مس كرمان افزود:در اول فصل متاسفانه بچه ها دير جمع شدند و بازيهاي تداركاتي مان فقط دوبازي در تركيه بود و بچه ها و مربيان براي رسيدن به هماهنگي لازم به زمان نياز دارند،اما همه بچه ها هم قسم شده اند كه مس كرمان را در تبريز ببريم و با كسب اين پيروزي استارت پيروزيهاي بعدي را بزنيم.
و در پايان ، من قول مي دهم كه حتما ،نه تنها در اين فصل، بلكه فصلهاي بعدي نيز در كنار تيم و هواداران ،بتوانيم افتخارات بزرگي براي تيم كسب نمائيم.

رنامه كامل دومين روز بازيهاي المپيك لندن


در دومين روز بازي هاي المپيك 2012 لندن ورزشكاران در 24 رشته به ميدان مي روند كه جدال مدعيان كسب مدال طلاي رشته واليبال مردان يكي از ديدني ترين مسابقات فردا (يكشنبه) خواهد بود.


رقابت هاي رشته واليبال مردان از فردا (يكشنبه) آغاز مي شود و آمريكادارنده مدال طلاي المپيك پكن به مصاف صربستان قهرماني اروپادر سال 2011 مي رود.

به گزارش ايرنا ،در ديگر مسابقه حساس فردا لهستان قهرمان ليگ جهاني 2012به عنوان جدي ترين مدعي طلاي اين دوره از المپيك به مصاف ايتاليا مي رود كه در تالار افتخاراتش فقط طلاي المپيك را ندارد.

برنامه كامل مسابقات رشته هاي مختلف دومين روز بازي هاي المپيك به اين شرح است:

**واليبال مردان

انگليس – بلغارستان

روسيه – آلمان

آرژانتين – استراليا

آمريكا – صربستان

ايتاليا – لهستان

تونس – برزيل

**بسكتبال مردان

نيجريه – تونس

برزيل – استراليا

آمريكا – فرانسه

اسپانيا – چين

روسيه – انگليس

**تيراندازي با كمان تيمي زنان

هند – دانمارك

ژاپن – اوكراين

انگليس – روسيه

چين – ايتاليا

مدال هاي طلا، نقره و برنز اين رشته فردا توزيع مي شود.

**بدمينتون

انفرادي مردان و زنان

دونفره مختلط

دونفره مردان و زنان

**واليبال ساحلي زنان و مردان

**بوكس

دسته هاي منهاي 60 و 69 كيلوگرم مردان

**قايقراني كانو اسلالوم

كانو و كاياك انفرادي مردان

دوچرخه سواري جاده مردان

مدال هاي اين رشته فردا توزيع مي شود.

**شيرجه

پرش از تخته سه متر نمايشي زنان

**سواركاري انفرادي و تيمي

**شمشيربازي

اسلحه سابر انفرادي مردان

مدال اين رشته فردا توزيع مي شود.

**فوتبال مردان

مصر – نيوزلند

مكزيك – گابن

برزيل – بلاروس

سنگال – اوروگوئه

ژاپن – مراكش

كره جنوبي – سوئيس

انگليس – امارات

اسپانيا – هندوراس

**ژيمناستيك زنان

**هندبال مردان

ايسلند – آرژانتين

كرواسي – كره جنوبي

سوئد – تونس

اسپانيا – صربستان

فرانسه – انگليس

مجارستان – دانمارك

**هاكي زنان

نيوزلند – استراليا

هلند – بلژيك

چين – كره جنوبي

آرژانتين – آفريقاي جنوبي

انگليس – ژاپن

آلمان – آمريكا

**‌جودو

منهاي 66 كيلوگرم مردان

منهاي 52 كيلوگرم زنان

توزيع مدال

**قايقراني روئينگ

دو نفره و تك نفره سبك مردان

تك سبك زنان

** قايقراني بادباني

مردان و زنان

**تيراندازي

تيراندازي 10 متر زنان تفنگ بادي

اسكيت زنان

**شنا

100 متر كرال پشت زنان

400 متر آزاد زنان

100 متر پروانه زنان

100 متر كرال سينه زنان

200 متر آزاد مردان

100 متر كرال پشت مردان

4 در 100 متر آزاد امدادي مردان

100 متر كرال سينه مردان

**تنيس روي ميز

انفرادي مردان و زنان

**تنيس مردان

**واترپلو مردان

يونان – كرواسي

قزاقستان – اسپانيا

ايتاليا – استراليا

مجارستان – صربستان

روماني – انگليس

مونته نگرو – آمريكا

**‌وزنه برداري

منهاي 56 كيلوگرم مردان

منهاي 53 كيلوگرم زنان



مشعل رقابت‌هاي المپيك 2012 لندن توسط 7 نفر روشن شد.


به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از لندن، مراسم افتتاحيه رقابت‌هاي المپيك 2012 با نواخته شدن بزرگترين ناقوس اروپا در ساعت 12:20 به وقت لندن با حضور 80 هزار تماشاگر در ورزشگاه اصلي شهر لندن آغاز شد و مشعل المپيك با يك قايق موتوري كه توسط ديويد بكهام هدايت مي شد به ورزشگاه المپيك لندن رسيد.



يكي از ورزشكاران انگليسي مشعل را از بكهام گرفت و آن را به 7 قهرمان المپيك كه پرچم المپيك را حمل مي كردند تحويل داد تا هفت مشعل روشن شود تا با همديگر مشعل المپيك را روشن كنند.



قيمت 2 هزار پوندي بليت افتتاحيه پيكارهاي المپيك موجب شد تا بسياري از مردم نتوانند اين مراسم را از نزديك تماشا كنند.


از ساعت 20:12 دقيقه به وقت لندن پيش نمايش بازي هاي المپيك 2012 اجرا شد و راس ساعت 9 شب ، با به صدا در آمدن زنگ بزرگ در ضلع غربي ورزشگاه، المپيك لندن رسما افتتاح شد.


80 هزار نفر در ورزشگاه المپيك لندن در استرافورد به تماشاي افتتاحيه نشسته اند. حدود 29 ميليون پوند خرج مراسم افتتاحيه شده است. بليط هاي مراسم افتتاحيه به طور رسمي به دو قيمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند. گفته مي شود پشت در ورزشگاه اين بليط ها در بازار سياه تا 5 هزار پوند هم خريد و فروش شده اند.






افتتاحيه المپيك لندن



"دني بويل" كارگردان معروف انگليسي كه سازنده فيلم ميليونر زاغه نشين است، مراسم افتتاحيه را كارگرداني كرده است.



10 هزار و 500 ورزشكار از 204 كشور در بازي هاي المپيك شركت كرده اند.



قبل از شروع مسابقه هلي كوپترهاي نظامي در اطراف ورزشگاه به چرخ زني مشغول بودند تا تدابير شديد امنيتي به وضوع ديده شود.



گزارش مراسم



نمايش ابتداي مراسم رودخانه معروف "تيمز" را از سرچشمه اين رودخانه تا ورزشگاه المپيك را به تصوير كشيد كه در مسير اين رودخانه وقايع مختلفي به تصوير كشيده مي شوند.



در مسير اين رودخانه با شخصيت ها و داستانهاي معروف انگليسي مواجه شديم. "رتي" و مول" چهره هاي داستاني كتاب هاي كودك انگليس، قايق آهنگين "اتون" و برخي المپيكي هاي قديمي انگليس نظير جون كارول، مارگارت ويلدينگ، مايكل هاوارد، جان راسل در اين تصويرها دوباره در ذهن ها نقش بستند.


مسابقه قايق هاي كمبريج و آكسفورد، چرخ و فلك معروف "چشم لندن" كه دومين چرخ و فلك بزرگ جهان است هم در ادامه نمايش داده شدند.





دهكده سبز



ميدان ورزشگاه را يك دهكده سبز فرا گرفته است. داستانهاي سنتي نقش مي بندند. كشاورزها به شخم زني مشغول مي شوند، ورزشها در دهكده بازي مي شوند و خانواده ها از پيك نيك لذت مي برند. فوتبال با توپ هاي چرمي و بدمينتون و كريكت روي كره سبز بازي مي شوند. انگليسي ها به نوعي قصد دارند ريشه اين بازي ها را به انگليسي بودن ربط دهند.



زنگ المپيك به صدا در آمد



و سرانجام...



10- 9- 8 ... شمارش معكوس شروع مي شود. پنج حلقه المپيك با چهار بالن به هوا مي روند و با صداي زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپيك به صدا در مي آيد.







افتتاحيه المپيك لندن



چهار مليت و نمايشنامه شكسپير



چهار مليت كه سرزمين بريتانيا را تشكيل داده اند در استاديوم المپيك ظاهر مي شوند و موسيقي هاي سنتي شان نواخته مي شوند.






افتتاحيه المپيك لندن



در ادامه بخشي از نمايشنامه شكسپير با نام "Tempest" به ميان مي آيد و با انقلاب صنعتي در قرن 19 و در بريتانيا همراه مي شود.



يادبود مردمان



اشاره به دو جنگ جهاني و يادبودهايي از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحيه مي شود. تغييرات فرهنگي دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته مي برد.



پيام بان كي مون دبير كل سازمان ملل



پيامي به صورت تصويري از بان كي مون دبير كل سازمان ملل پخش مي شود كه ملت ها را دعوت به صلح و دوري از جنگ مي كند.



اليزابت دوم در ورزشگاه



با نمايش فيلمي كه اليزابت دوم ملكه انگلستان و بازيگر نقش 007 در آن ديده مي شوند، ملكه انگليس با هلي كوپتر به زمين فرود مي آيد كه در هنگام پخش اين فيلم، اليزابت دوم به همراه ژاك روگ وارد ورزشگاه مي شوند.







افتتاحيه المپيك لندن



موسسه "خدمات سلامتي ملي " كه پس از جنگ جهاني دوم در بريتانيا تشكيل شده با ورود تخت هاي زياد بيمارستان و نمايش هارمونيك حركات كه اشاره به درمان بيماران دارد، در ورزشگاه نقش مي بندند. مبارزه پرستارها با سمبل هاي بيماري به رخدادهاي پس از جنگ جهاني دوم اشاره مي كنند.




همچنين "جي كي رولينگ" كه نويسنده هري پاتر است، به همراه برخي شخصيت هاي كارتوني در بخش بعدي برنامه نقش آفريني مي كنند.



مستر بين نوازنده شد!



شخصيت برتر كمدي جهان يعني "روان آتكينسون" يا همان " مستر بين" يك سورپرايز براي تماشاگران افتتاحيه المپيك سي ام است. در اين قسمت از برنامه، مستر بين به اجراي موسيقي با پيانو مي پردازد كه در آخر آن مشخص مي شود كه فرد ديگري نوازنده اصلي است و مستر بين فقط تقليد حركات او را


كرده است. در آخر مستر بين با ميني ماينر خود ورزشگاه را ترك مي كند.






افتتاحيه المپيك لندن



بكام، پشت قايق موتوري



ديويد بكام كه پرچمداري كشورش را نپذيرفته بود، در مراسم افتتاحيه نقش كوتاهي داشت و فيلمي از او پخش شد كه راننده قايق موتوري بود.




مراسم رژه كشورها و پرچمداري مظاهري



در حالي كه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك از جايگاه ويژه مراسم افتتاحيه را تماشا مي كردند، كاروان ورزشي ايران به پرچمداري علي مظاهري ملي پوش بوكس رژه رفت.



تشويق يوسين بولت



زماني كه كاروان جامائيكا به پرچمداري يوسين بولت ركورددار دوهاي سرعت جهان وارد ورزشگاه شد، با تشويق بي امان تماشاگران روبرو شد.



پس از رژه كشورها و مراسم آتش بازي، سباستين كو رئيس كميته برگزاري بازي هاي المپيك به سخنراني پرداخت و اعلام كرد كه برگزاري المپيك و حركت در راستاي جنبش المپيك بزرگترين افتخاري بوده كه نصيبش شده است.


بحث كاپيتاني جواد نكونام جواد نكونامو منتفي شدن بازگشت فرهاد مجيدي به همين بهانه، بزرگ‌ترين حاشيه اخير استقلال بوده است. در نهايت، مجيدي به استقلال نيامد و نكونام هم بازوبند كاپيتاني را به رحمتي پس داد. اما ماجرا به همين جا ختم نشده است.

جواد نكونام در پايان بازي با سايپا مصاحبه‌اي انجام داد كه دو نكته در آن بيشتر از بقيه جلب توجه مي‌كرد. او وقتي در مورد دودستگي تماشاگران استقلال و شعارهاي روي سكوها مورد سوال قرار گرفت، ترجيح داد سكوت كند و از خبرنگاران بخواهد فقط سوال فوتبالي بپرسند. اما وقتي در مورد كاپيتاني مورد سوال قرار گرفت، گفت: «در اين مورد تمام 24 بازيكني كه در ليست استقلال هستند حق اظهار نظر دارند، اما...»

جمله‌ جالبي كه نكونام بر زبان آورده نيازي به تحليل و رمزگشايي ندارد. او بازيكني را خطاب قرار داده كه محبوب هواداران استقلال است اما در حال حاضر جايي در ليست 24 نفره اين تيم ندارد. كاپيتان تيم ملي از راه خيلي دور، شليك محكمي نثار فرهاد مجيدي كرده است و بايد منتظر واكنش‌هاي بعدي اين جمله باشد. انگار فرهاد مجيدي را مي‌توان از استقلال جدا كرد اما اسمش را نه!  نويسنده:علي رباطي



كافي بود هواداران پر شور تراكتور سازي خبري مبني بر حذف احتمالي دو تيم تراكتور سازي و صباي قم را از جام باشگاه هاي آسيا ببينند و بشنوند تا سرتا پا مضطرب و نگران شوند. شنيده ها حاكي از اين است كه سوالات بسياري در ذهن پرشورها نقش بسته و همگي متحد شده اند تا مقصر را پيدا كنند واعتراض خود را اعلام نمايند.

آنها كه سه سال مداوم در ليگ برتر و حتي قبل ازصعود تراكتور به ليگ برتر همواره در كنار تيمشان از هيچ چيزي كم نگذاشته اند بعداز نايب قهرماني تراكتور در سال قبل اطمينان داشتند كه به قول خودشان آسيا تراكتوري شده است. اما بي خبر از اينكه احتمال دارد سهميه تيمهاي ايراني در ليگ قهرمانان با صلاحديد كنفدراسيون فوتبال آسيا_ به دليل اينكه امتياز باشگاه هاي ايراني به حد نصاب نرسيده است از چهار تيم به دو تيم كاهش پيدا كند_ خود را براي بازيهاي آسيايي آماده كرده بودند.نه تنها هواداران بلكه تمام مردم شهر تمام تلاش خود را مي كردند تا ميزبانان خوبي براي تيم هاي غير ايراني باشند.
حال خبر اين احتمال آنها را شوكه كرده و البته عصباني..عصباني از اين كه چرا اين اتفاق محتمل تر از هر زماني شده و مقصر اصلي كيست؟
عده اي از هواداران مسئولان باشگاه را مقصرمي دانند كه چرا در گام اول خواسته هاي نماينده هاي اي اف سي را زودتر از هميشه انجام ندادند و در گام دوم با مسئولين ورزش و به خصوص فوتبال استان تعامل بيشتري براي بهبود شرايط انجام ندادند و يا از فدراسيون فوتبال ايران مسائل را پيگيري نكردند و بيشتر فكر خود را به گرفتن بليط فروشي معطوف نموده اند.
اما عده اي ديگر بر اين نظر متفق هستند كه دستان پشت پرده اي وجود دارد كه نمي خواهند تراكتورسازي در آسيا مطرح شود و هميشه كساني هستند كه چشم ديدن خوشحالي و شادي هواداران تراكتورسازي را ندارند و هميشه مي خواهند اين هواداران در انزوا به سر ببرند.
عده معدودي از هوادارن هم معتقدند كه بايد تا حضور دوباره نمايندگان اي اف سي مسولان تمام تلاش خود را براي رفع نواقص انجام دهند .اين عده اميدوارند كه تراكتورسازي در جام باشگاه هاي آسيا به ميدان خواهدرفت.
حتي تا اين لحظه ورزشگاه يادگار امام(ره) كه مسابقات تراكتور سازي تبريز در آن انجام مي شود به صورت مطلوب كامل نشده . 30%صندلي ها هنوز نصب نشده و شرايط نور ورزشگاه مطلوب نيست . راه هاي منتهي به استاديوم ناقص است و ايرادات زيادي كه وجود دارد در مدت زماني كه ليگ در تعطيلي به سر مي برد بر طرف نشده.اينها همه نمره منفي در پي خواهد داشت و چه ارگاني بايداين نواقص را بر طرف كند خدا مي داند.
اگر كمي انصاف داشته باشيم مي بنيم كه همه فكر و ذهن خانواده بزرگ فوتبال كشورمان در پي خريد هاي ميلياردي و دليل برهان آوردن براي اين ولخرجي ها به كار گرفته شده.
مبرهن است كه اين پولها فقط به جيب بازيكنان و مديران و مربيان مي رود و دليلي هم ندارد آنها نگران اين احتمالات و اتفاقات باشند و تنها كساني كه در اين ميان عذاب مي كشند هواداران تيم ها هستند كه حتي در طي اين سال ها هيچ وقت و در هيچ موردي ديده نشده كه مورد عنايت و لطف مسئولان قرار بگيرند.
به قول معروف هر چي سنگه پيش پاي لنگه.
پول هاي كلان براي مديران و مربيان و بازيكنان وحرص و جوش خوردن براي صدها هزار هوادار بي توقع.
حال اينكه چه كسي مقصر است و چرا بايد دست رويدست گذاشت تا تمام آرزوهاي عده زيادي از جوانان اين مرز و بوم كه تفريحي جز حمايتاز تيم محبوبشان ندارند بر باد رود به يك طرف. سوال مهم اين است كه آيا مسئولان فوتبال كشور به فكر عواقب اين سرخوردگي و شكسته شدن دل هزاران جوان هستند؟
اميدواريم اين اتفاق تلخ نيفتد و شاهد حضور پرشورها در ميادين آسيايي باشيم..همانا كه وجود اين جوانان عزيز در ميادين ورزشي باعث انتقال شادي به اقشار مختلف جامعه خواهد شد و هميشه جامعه اي بشاش و سر حال جدا از مشكلات ديگر داشته باشيم.     نويسنده: علي رباطي


بؤلوم :
شنبه 7 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

باخت خانگي استقلال برابر سايپا

شكست خانگي استقلال برابر سايپا


تيم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادي برابر سايپا شكست خورد.


آخرين ديدار هفته دوم ليگ برتر فوتبال از ساعت 22:30 در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 20 هزار تماشاگر برگزار شد. اين بازي با نتيجه 2 بريك به سود سايپا به پايان رسيد.


اسحاق سبحاني در دقيقه 63 و سعيد دقيقي در دقيقه 81 براي سايپا گلزني كردند.


سياوش اكبرپور در دقيقه 80گل استقلال را به ثمر رساند.


به گزارش فارس ،در دقيقه 14 مسابقه شوت سعيد دقيقي به تير افقي دروازه استقلال خورد و بعد از ورود به درون دروازه بيرون آمد كه كمك داور اعتقادي به گل نداشت اما تصاوير آهسته تلويزيوني نشان داد كه توپ از خط دروازه استقلال گذشته است.


به اين ترتيب تيم فوتبال استقلال با حضور جواد نكونام كاپيتان تيم ملي ايران اولين شكست خود را در اين فصل تجربه كرد. اين اولين حضور نكونام در تيم استقلال بود.


امير قلعه‌نويي به دليل محروميت روي نيمكت استقلال حضور نداشت و از جايگاه بازي را تماشا كرد. هواداران استقلال كه از اين شكست خانگي عصباني و ناراحت بودند بارها فرهاد مجيدي كاپيتان پيشين استقلال را تشويق كردند تا به اين ترتيب نارضايتي خود را از جذب نشدن او اعلام كنند.


با اين نتيجه سايپا 4 امتيازي شد و استقلال هم سه امتيازي باقي‌ماند.


تركيب استقلال:


سيد مهدي رحمتي، اميرحسين صادقي، حنيف عمران‌زاده، خسرو حيدري، هاشم بيك‌زاده( از دقيقه 89 ساموئل)، جواد نكونام، فابيو جانورايو، فريدون زندي، سياوش اكبرپور، سيد امين منوچهري( از دقيقه 68 روديگو توزي) و ميلاد ميداودي( از دقيقه 46 آرش برهاني)


سرمربي: امير قلعه‌نويي


تركيب تيم سايپا:


رحمان احمدي، سجاد شهباززاده، حامد شيري، مجيد غلام‌نژاد، ميلاد غريبي( از دقيقه 75 كاوه رضايي)، اسحاق سبحاني، مجيد ايوبي، ابراهيم‌شكوري، ابراهيم‌ صادقي، محسن يوسفي( از دقيقه 63 جونيور) و سعيد دقيقي( از دقيقه 86 كاظم برجلو)


سرمربي: مجتبي تقوي


نتايج  6 ديدار ديگر امشب كه از ساعت 22 آغاز شده به شرح زير است:


فولاد يك - سپاهان 3


گل‌ها: رادومير جلاويچ دقيقه 20، اميد ابراهيمي دقيقه 37 و جواهير سوكاي دقيقه 76 براي سپاهان و اسماعيل شريفات دقيقه 42 براي فولاد


 


پيكان يك- تراكتورسازي يك


گل: حميدرضا ديوسالار دقيقه 53 براي پيكان و احسان حاج صفي دقيقه 83 براي تراكتورسازي


 


ذوب‌آهن يك - صباي قم 2


گل: سينا عشوري دقيقه 52 براي ذوب‌آهن و ميلاد نوري در دقايق 82 و 2+90 براي صبا


 


ملون 2 - نفت آبادان 2


گل: جلال رافخايي دقيقه يك و پژمان نوري دقيقه 76 براي ملوان و سيامك كوروشي، مدافع ملوان (دقيقه 52 گل به خودي) و سيامك سرلك دقيقه 87 براي نفت آبادان


 


مس صفر - نفت تهران يك


گل: محمد حسين مهرآزما (دقيقه يك)


هادي شكوري، مدافع نفت تهران دقيقه 60 با دريافت كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد.


 


آلومينيوم صفر - داماش صفر

بؤلوم :
شنبه 7 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري


ياشاسين تراختور يارديمجيلاري

با وجود اينكه تراكتور ديشب نتوانست نتيجه مطلوبي كسب كند اما هواداران تراكتور كه كيلومترها پيموده بودند تا تراكتور را تنها نگذارند پيروز اين ميدان بودند.

ديشب بار ديگر افتخار كرديم كه تراكتور تيم ماست. شنيدن فريادهاي "تراكتور تراكتور" از دل پايتخت به دلهايمان نشست و بار ديگر همه ديدند كه تعصب هوادار تراكتور همانند سيلي خروشان جاريست و اينان هيچگاه از حركت نخواهند ايستاد.
 
اختصاصي تراكتور اف سي_ شايد ديشب نتيجه براي ما دلچسب نبود ولي آن عده از هواداراني كه راهي ورزشگاه شده بودند توانستند با طنين انداز كردن شعار " ياشاسين آذربايجان" و "ياشاسين تراكتور" بار ديگر نشان دادند كه تراكتور را در جاي جاي ايران همراهي خواهند كرد و عظمت فوتبال آذربايجان را بار ديگر تثبيت كردند.
تعداد هواداران تراكتور مقابل پيكان شايد كمتر از تعداد هواداران استقلال مقابل سايپا بود ولي فريادهايي داشتند بسي بلندتر و گوش نوازتر. 5 هزار هوادار تراكتور با وجود عقب بودن از حريف باز هم دست از حمايت برنداشتند و تيم خود را حمايت كردند اما 20 هزار هوادار آبي ها وقتي تيمشان را پايينتر از سايپا ديدند با فرياد "فرهاد مجيدي" اعتراض خود را به قلعه نوعي و تيمش نشان دادند.
هنوز اول راه است و زمان زيادي تا پايان راه وجود دارد. هنوز خيلي مسائل براي همگان ثابت خواهد شد. ديشب باز هم شاهد بوديم كه شعار "عيبي يوخ" فقط براي تراكتور به كار مي رود و در تيم هاي ديگر شايد چندي بعد شعار "حيا كن رها كن" خود را نشان دهد. شايد نياز باشد به اين جمله نيز اشاره كنيم كه شب بلند است و قلندر بيدار....
باز هم مي گوييم تراكتور نيازي به بازيكنان ميلياردي ندارد و اين هوادار تراكتور است كه در همه حال حامي تيمش بوده و نام آن را از زبان دور نمي سازد. آري اينجا آذربايجان است و فرهنگ اصيل آذربايجاني در آن موج مي زند. اينجا شكست معنايي ندارد و هوادار تراكتور به چيزي جز پيروزي نمي انديشد و آينده را با دستان خود مي سازد.
جا دارد از آنهايي كه با پيمودن صدها كيلومتر راهي پايتخت شدند تا از نماينده آذربايجان دفاع كنند تشكر ويژه اي داشته باشيم و از طرف ميليون ها هوادار تراكتور كه از راه دور نظاره گر عملكرد آنان بودند خسته نباشيد جانانه اي به آنان بگوييم و سخن را با اين جمله به پايان برسانيم كه ياشاسين آذربايجان و ياشاسين تراختور يارديمجيلاري....
بؤلوم :
شنبه 7 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري



نخستين شكست پرسپوليس مقابل فجرسپاسي رقم خورد

تيم فوتبال پرسپوليس با بازيكنان ميلياردي خود برابر فجرسپاسي شيراز 3 بر 2 شكست خورد تا باخت هاي اين تيم خيلي زودتر از انتظار فرا برسد. ديدار تيم هاي پرسپوليس تهران و فجرسپاسي شيراز در هفته دوم از ليگ برتر باشگاه هاي كشور در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي برگزار شد. ابتدا 'اميرحسين فشنگچي' در دقيقه 15 تيم پرسپوليس را از حريف پيش انداخت تا شاگردان 'مانوئل ژوره' نيمه نخست را برنده به رختكن بروند. فشنگچي در نيمه نخست، دو فرصت ايده آل ديگر را براي گلزني با بي دقتي تمام از دست داد.

در نيمه دوم فجري ها بر شدت حملات خود افزوده و با تغيير روند بازي در دقيقه 51 كار را به تساوي كشيدند.در اين لحظه ، 'عباس محمدرضايي'با ضربه اي زميني و دقيق توپ را در گوشه دروازه پرسپوليس جاي داد.

سرمربي پرتغالي پرسپوليس در ادامه تغييرات مختلفي را در تيم خود ايجاد كرد تا شايد به گل دوم دست يابد كه اين امر ميسر نشد.

در دقيقه 75 اين ديدار، 'محسن بنگر' با مهاجم فجرسپاسي برخورد كرد كه داور اين صحنه را پنالتي تشخيص داد.

'رضا حقيقي' اين ضربه پنالتي را درون دروازه 'شهاب گردان' جاي داد تا پرسپوليس در آستانه شكست قرار بگيرد.

پرسپوليسي ها در ادامه اين ديدار، توان جبران نتيجه را نداشته و ضعف خط هافبك اين تيم باعث شد تا فجرسپاسي در دقيقه 90 و برروي يك ضدحمله توسط 'محمدمهدي نظري' به گل سوم دست يابد.

در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده 'محمد قاضي' به زيبايي گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند اما اين گل نتوانست مانعي براي شكست سرخ پوشان باشد.

دوندگي و تلاش مثالزدني مردان مياني فجر سپاسي از يك سو و اشتباهات مكررو ناتواني

فشنگچي - اقازماني و علي عسگري بازيكنان كم توان تيم پرسپوليس( پاشنه اشيل فصل گذشته سرخ پوشان ) از سويي ديگر ، در اين بازي نمود داشت .

اين براي چندمين بار در سال هاي اخير است كه تيم هاي تحت رهبري ياوري برابر پرسپوليس به برتري دست مي يابند و اين بار 'مانوئل ژوره' برابر سرهنگ فوتبال ايران اداي احترام كرد.

فجرسپاسي با اين پيروزي چهار امتيازي شد و پرسپوليس در امتياز 3 باقي ماند.

بؤلوم :
شنبه 7 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري



اگرچه در مقايسه با جام جهاني و يورو، رقابت هاي فوتبال المپيك از اهميت به مراتب پايين تري برخوردار است اما داشتن مدال طلاي اين رقابت ها، آرزوي بسياري از ستاره هاي دنياي فوتبال است.


رقابت هاي المپيك 2012 لندن از روز جمعه به طور رسمي آغاز خواهد شد اما سوت آغاز رقابت هاي فوتبال از امروز به صدا درخواهد آمد. اگرچه در مقايسه با جام جهاني و يورو، رقابت هاي فوتبال المپيك از اهميت به مراتب پايين تري برخوردار است اما داشتن مدال طلاي اين رقابت ها، آرزوي بسياري از ستاره هاي دنياي فوتبال است. به همين دليل است كه ستاره اي مانند ديويد بكام كه در دوران حرفه اي اش افتخارات زيادي را به دست آورده، تا آخرين لحظات براي قرار گرفتن در تيم المپيك بريتانيا تلاش كرد و قرار نگرفتن او در فهرست نهايي استيوارت پيرس، با انتقادات زيادي روبرو شد.در اينجا وضعيت تيم ها و مدعيان اصلي را با هم مرور خواهيم كرد:



گروه A؛ بريتانيا، اروگوئه، سنگال، امارات

بريتانيا: تيمي كه به عنوان بريتانيا در اين رقابت ها حضور پيدا كرده، البته نماينده همه كشورهاي بريتانيايي نيست. 5 بازيكن از ولز و 13 بازيكن انگليسي، تيم استيوارت پيرس را تشكيل مي دهند و نماينده اي از اسكاتلند و جمهوري هاي ايرلند در اين تيم ديده نمي شود ( در واقع بازيكنان اين كشورها حاضر نشدند در تيم بريتانيا بازي كنند). ستاره اصلي تيم كه بازوبند كاپيتاني را به بازو خواهد بست، رايان گيگز، ستاره باتجربه منچستريونايتد است، كه در 37 سالگي فرصت پيدا كرده تا در يك تورنمنت مهم حضور پيدا كند.

تيم پيرس مدعي اصلي صعود از اين گروه محسوب مي شود و اگر اتفاق غيرمنتظره اي رخ ندهد، مي توانند راهي مرحله بعد شوند. در حالي كه تيم ملي انگليس و البته ساير تيم هاي بريتانيا سال هاست هيچ افتخاري در سطح بين المللي كسب نكرده اند، بسياري از بريتانيايي ها اميدوارند اين تيم بتواند به اين ناكامي ها پايان بدهد.

سنگال: فوتبال سنگال بعد از درخشش در نيمه اول دهه گذشته، كم كم رو به افول گذاشت و در رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا نيز نتوانست به افتخاري دست پيدا كند. اما ستاره هاي جوان اين كشور توانستند به عنوان آخرين تيم، با عبور از عمان، راهي المپيك لندن شوند، اين مي تواند نويد بخش روزهاي درخشان تري باشد. پاپيس سيسه، مهاجم گلزن نيوكاسل، ستاره اصلي سنگال در اين رقابت هاست؛ بازيكني كه بسياري را به ياد دوران اوج الحاجي ديوف در فوتبال اروپا انداخته است.

امارات: اين اولين حضور اماراتي ها در رقابت هاي المپيك است. آنها در مرحله انتخابي، در 7 ديدار از 10 بازي شان به پيروزي رسيدند و جواز حضور در اين رقابت ها را به دست آوردند. با اين وجود آنها شانس چنداني براي صعود از اين گروه ندارند و انتظار نمي رود كه بتوانند مانند عراق در المپيك آتن شگفتي ساز شوند. احمد خليل، ستاره الاهلي، بزرگترين اميد اماراتي ها در اين رقابت هاست كه در 14 بازي براي تيم زير 23 سال اين كشور، 14 بار گلزني كرده است.

اروگوئه: مدال طلاي فوتبال در دو دوره اخير به آرژانتين رسيد اما اين تيم نمي تواند در اين دوره از قهرماني اش دفاع كند و آن هم به دليل درخشش اروگوئه است. فوتبال اروگوئه در چند سال اخير و با حضور دوباره اسكار تابارز به تيم ملي اين كشور، بار ديگر به روزهاي خوبش بازگشته و بعد از كسب مقام چهارمي در جام جهاني و قهرماني در كوپا آمريكا، آنها اكنون به دنبال قهرماني در المپيك هستند؛ عنوان كه از سال 1928 تاكنون نتوانسته اند به آن دست پيدا كنند. ستاره هاي اصلي اروگوئه در اين رقابت ها، لوئيس سوارس و ادينسون كاواني هستند كه بهترين زوج خط حمله رقابت ها را تشكيل داده اند.



گروه B؛ مكزيك، كره جنوبي، گابن، سوئيس

مكزيك: هرچند تيم مكزيك در اين رقابت ها جاناتان دوس سانتوس و كارلوس ولا را در اختيار ندارد، با اين وجود مدعي اصلي اين گروه محسوب مي شوند. مكزيكي به راحتي و با شكست دادن همه رقبا، از منطقه كونكاكاف صعود كردند . مكزيكي ها در المپيك پكن نيز حضور نداشتند و در المپيك آتن در همان مرحله گروهي حذف شدند اما به احتمال بسيار زياد نتايج بسيار بهتري در اين رقابت ها كسب خواهند كرد. ماركو فابيان، ستاره جوان گوادالاخارا كه در 10 بازي براي تيم المپيك مكزيك، 12 بار گلزني كرد، ستاره اصلي اين تيم محسوب مي شود.

كره جنوبي: حضور در رقابت هاي المپيك براي كره اي ها به يك سنت تبديل شده است. آنها در 6 دوره اخير اين رقابت ها حضور داشتند؛ هرچند تنها يك بار و آن هم در المپيك آتن توانستند از دور گروهي صعود كنند. اين بار نيز با حضور تيم هايي مانند سوئيس و مكزيك، آنها كار دشواري براي عبور از مرحله گروهي در پيش دارند. ستاره اصلي تيم، پارك چو يونگ است؛ بازيكني كه فصل گذشته در تيم آرسنال فرصت چنداني براي بازي كردن پيدا نكرد اما با تجربه ترين بازيكن تيم كره محسوب مي شود و نقش زيادي براي صعود اين تيم از دور گروهي ايفا كند.

گابن: شگفتي ساز منطقه آفريقا؛ تيمي كه بالاتر از ساحل عاج و آفريقاي جنوبي به رقابت هاي المپيك رسيد. آنها مي توانند در مرحله گروهي نيز شگفتي ساز شوند و خود را به مراحل بالاتر برسانند. پير امريك آباميانگ، محصول آكادمي جوانان ميلان كه اكنون در سن اتين بازي مي كند، مي تواند ستاره گابن در اين رقابت ها باشد.

سوئيس: تيم سوئيسي كه در اين رقابت ها حضور دارد را بازيكناني تشكيل داده اند كه سال گذشته با تيم زير 21 ساله هاي سوئيس در رقابت هاي قهرماني اروپا به عنوان نايب قهرماني رسيدند. البته دو ستاره اصلي تيم، ژردان و خاكا شكيري كه در اين تابستان به بايرن مونيخ و مونشن گلادباخ پيوستند، در اين رقابت ها حضور ندارند. ديه گو بناليو، دروازه باني كه تجربه حضور در رقابت هاي جام جهاني را در كارنامه دارد، مي تواند ستاره اصلي سوئيس در اين رقابت ها باشد.



گروه C؛ برزيل، نيوزلند، مصر، بلاروس

برزيل: برزيلي ها مدت هاست كه براي رسيدن به طلاي المپيك، مدالي كه هرگز نتوانسته اند در رشته فوتبال به آن دست پيدا كنند، تلاش مي كنند. آنها اين بار هم به عنوان يكي از مدعيان پاي به رقابت ها مي گذارند و با داشتن بازيكناني مانند مارسلو، تياگو سيلوا، هالك و نيمار از شانس زيادي برخوردارند اما فراموش نكنيم كه برزيلي ها چهار سال قبل با داشتن ستاره اي مانند رونالدينيو نيز از كسب اين عنوان بازماندند. آنها كار دشواري براي عبور از مرحله گروهي ندارند اما در مراحل بالاتر و در مقابل تيم هايي مانند اروگوئه و اسپانيا ممكن است دچار مشكل شوند.

مصر: هيچ تيم آفريقايي به اندازه مصر، از تجربه حضور در رقابت هاي المپيك برخوردار نيست؛ البته آنها كه 11 بار در المپيك حضور پيدا كردند، آخرين بار در رقابت هاي المپيك بارسلون در سال 1992 حضور داشتند. با توجه به تعطيلي ليگ مصر به دليل فاجعه پورت سعيد، تيم المپيك مصر اين فرصت را داشت تا در ديدارهاي تداركاتي زيادي شركت كند؛ اتفاقي كه البته مي تواند به ضرر اين تيم نيز تمام شود. مروان محسن، مهاجم جوان تيم ملي مصر، كه 20 گل ملي در كارنامه دارد، ستاره اصلي تيم المپيك كشورش نيز محسوب مي شود.

بلاروس: بلاروس كه براي اولين در رقابت هاي المپيك حضور پيدا كرده، با كسب مقام سوم در رقابت هاي زير 21 سال هاي اروپا در سال قبل، به المپيك لندن راه يافت. سرمربي اين تيم معتقد است برزيل مدعي اصلي اين گروه محسوب مي شود اما تيم چيزي از مصر و نيوزلند كم ندارد. ديميتري باگا، ستاره جوان باته بوريسوف، كه در همه ديدارهاي فصل گذشته اين تيم در چمپيونزليگ حضور داشت، ستاره اصلي بلاروس در اين رقابت ها مي تواند باشد.

نيوزلند: حضور استراليا در منطقه آسيا، اين فرصت را براي نيوزلند فراهم كرده تا به راحتي در رقابت هاي المپيك و جام جهاني حضور پيدا كند. آنها بعد از اولين حضور در المپيك در رقابت هاي المپيك پكن، اكنون براي دومين بار حضور در اين رقابت ها را تجربه مي كنند. مشكل اصلي تيم نيوزلند، پايين بودن ميانگين سني اين تيم است كه مي تواند در ديدار مقابل تيم هايي مانند برزيل و مصر براي آنها دردسرساز شود. كريس وود كه 7 بازي ملي نيز در كارنامه اش ديده مي شود، ستاره اصلي نيوزلند در اين رقابت هاست.



گروه D؛ اسپانيا، مراكش، ژاپن، هندوراس

اسپانيا: با قهرماني در دو يورو و يك جام جهاني، اكنون قهرماني در رقابت هاي المپيك در كارنامه اسپانيايي ها خالي است. البته اين تيم ستاره هايي مانند كاسياس، اينيستا و ژاوي را در اختيار ندارد، با اين وجود آنها يكي از مدعيان اصلي قهرماني محسوب مي شوند. خوان ماتا كه در رقابت هاي يورو تنها 5 دقيقه فرصت بازي پيدا كرد، ستاره اصلي اسپانيا در اين رقابت ها مي تواند باشد. البته نبايد جوردي آلبا را نيز فراموش كرد كه در جناح چپ خط دفاعي اسپانيا بازي هاي بسيار خوبي به نمايش گذاشت و مي تواند ستاره اسپانيايي ها در المپيك نيز باشد.

مراكش: هرچند پيم فربيك، سرمربي هلندي مراكش، تيمش را يكي از شانس هاي كسب مدال معرفي كرده اما حتي صعود اين تيم از مرحله گروهي هم مي تواند موفقيت بزرگي براي آنها باشد. البته تيم مراكش در رقابت هاي قهرماني زير 23 ساله هاي آفريقا نمايش هاي بسيار خوبي داشتند و اميدوارند تا بتوانند اين روند را در المپيك نيز ادامه دهند. عبدالعزيز بارادا، هافبك تيم ختافه، با تجربه بازي در لاليگا مي تواند ستاره مراكش در اين رقابت ها باشد.

هندوراس: اين سومين حضور هندوراس در رقابت هاي المپيك است و البته آنها اميدوارند تا بتوانند نسبت به دوره قبل در پكن كه بدون امتياز از دور رقابت ها كنار رفتند، نتايج بهتري كسب كنند. بسياري از بازيكنان هندوراس تجربه بازي در رقابت هاي بين المللي را ندارند و اين مي تواند براي آنها گران تمام شود. ماينور فيگوروآ، بازيكن ويگان، يكي از بازيكنان بالاي 23 سال تيم است كه هندوراسي ها اميدوارند تجربه او بتواند به كمك تيم شان بيايد.

ژاپن: سومين تيم آسيايي رقابت ها كه البته نسبت به دو تيم ديگر از شانس بيشتري براي صعود به مراحل بالاتر برخوردار است. هرچند شينجي كاگاوا، ستاره فوتبال ژاپن، در اين تيم حضور ندارد اما حضور بازيكناني مانند هيروشي كيوتاكه، تاكاشي اوسامي، گوتوكو ساكاي، يوكي اتسو و هيروكي ساكاي كه همگي تجربه بازي در بوندس ليگا را دارند مي تواند كمك زيادي به اين تيم براي رسيدن به مراحل پايانيجام بكند.


كمالوند:4 بازي دوستانه در تركيه خواهيم كرد


سرمربي تيم شهرداري تبريز با اشاره به اينكه تيم شهرداري تبريز در اردوي تركيه چهار بازي دوستانه برگزار خواهد كرد، گفت: اگر قانون اجازه مي‌داد جاسم كرار را به تيم شهرداري تبريز مي‌آوردم.


فراز كمالوند اظهار كرد: امسال استفاده از بازيكنان خارجي در ليگ دسته يك ممنوع است، اما اگر چنين محدوديتي براي تيم‌هاي حاضر در جام آزادگان اعمال نمي‌شد، جاسم كرار را جذب تيم شهرداري تبريز مي‌كردم.

وي در همين مورد افزود: جاسم بازيكن پرحاشيه‌اي است، اما نمي‌توان توانايي‌هاي فني وي را نيز ناديده انگاشت به طوري كه اين بازيكن عراقي در دو سال حضورش در تراكتورسازي از بهترين‌هاي تيمش بوده و در موفقيت‌هاي اين تيم نقش بسزايي داشت و اين هنر مربي است كه بتواند حاشيه‌هاي بازيكنش را كنترل و زمينه درخشش وي را فراهم كند.

كمالوند ضرورت برگزاري اردوي تركيه را هماهنگي بازيكنان تيمش و بدنسازي پيش از فصل ذكر كرد و افزود: در اين اردو چهار بازي دوستانه برگزار خواهيم كرد كه يكي از حريفانمان تيمي از باشگاه‌هاي روماني است.

وي گفت: زماني كه من به تيم شهرداري آمدم عده‌اي از بازيكنان از اين تيم رفته بودند با اين حال 50 درصد از تيم سال گذشته را حفظ و در كنار آن بازيكنان خوبي را نيز جذب كرده‌ايم.

سرمربي تيم شهرداري تبريز كه سابقه صعود با دو تيم تراكتورسازي تبريز و شيرين فراز كرمانشاه به ليگ برتر را دارد در مورد شناخت حريفانش اظهار كرد: تمرينات بعضي تيم‌هاي هنوز آغاز نشده، اما بعد از بازگشت از اردوي تركيه وضعيت ساير رقبا را نيز رصد خواهيم كرد، با اين وجود معتقدم كه تيم خوبي داريم و از مدعيان اصلي صعود به ليگ برتر هستيم.

تيم شهرداري تبريز روز گذشته با دو پرواز تبريز به تهران و تهران به استانبول عازم تركيه شد. اين تيم با سقوط از ليگ برتر فصل گذشته، در رقابت‌هاي جام آزادگان حضور داشته و تلاش مي‌كند كه بازگشت مجددي به ليگ برتر داشته باشد.
بؤلوم :
جمعه 6 مرداد 1391     یازار : اميرحسين شعاري

به گزارش سايت خبري-تحليلي باشگاه تراكتورسازي ، سردار جعفري مدير عامل باشگاه تراكتورسازي توني را به باشگاه احضار كرد.

جعفري توني را به خاطر بازي هاي نه چندان خوب تراكتورسازي به باشگاه احضار كرد تا در خصوص وضعيت تيم گزارش دهد.

... اخبار رسيده حاكي از اين مي باشد كه سردار جعفري پس از دو بازي نسبتا ضعيف تيم تراكتورسازي آقاي توني سرمربي تيم را براي گزارش در خصوص علل ضعف تيم احضار كرده است.

همچنين گفته مي شود با توجه به مهره هاي خوب و مؤثر تيم تراكتورسازي نحوه مربي گري آقاي توني اوليويرا در دو بازي اخير چندان مورد قبول باشگاه قرار نگرفته است و انتظار مي رود ايشان با دقت و تلاش مضاعف در استفاده توانمند از مهره هاي تيم روند بازي ها را براي تيم تراكتورسازي رقم زند.

گفته مي شود سردار جعفري دليل اصلي احضار توني مهره چيني هاي اشتباه ، عدم استفاده از بازيكنان در پست هاي تخصصي خود و ضعف تيم در دقايق اپتدايي است